اخبار اخبار سیاسی

برخورد محیط زیست با تخلف در باغ وحش‌های ارم و صفادشت

تبلیغات بنری


به گزارش سایت ایرانیان اکونومیست دو باغ وحش در استان تهران در هفته های اخیر خبرساز شده اند. در 27 سپتامبر، آرش، شیر نر باغ وحش ارم، برای محافظت از جفتش به میله های قفسه حمله کرد. شدت این حمله به حدی بود که شیشه قفس را شکست. 24 مهرماه باغ وحش صفدشت دوباره مهر رسانه ای شد. به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با متخلفان این دو پارک برخورد می شود.

بیشتر بخوانید:

مبارزه آرش برای قدرت/ شیر باغ وحش «ایرم» شیشه قفس را می شکند

چرا آرش شیشه مغازه اش را شکست؟

مدیر باغ وحش ارم تغییر کرد

جلوگیری از فرار حیوانات از باغ وحش صفدشت / پذیرایی از بازدیدکنندگان ممنوع است

توله شیر مجروح از باغ وحش صفدشت به دامپزشکی منتقل شد

غلامرضا ابدالی در گفت و گو با یک اقتصاددان ایرانی وی در خصوص وضعیت باغ وحش ایرم گفت: باغ وحش ایرم نسبت به بسیاری از باغ وحش های کشور وضعیت نسبتاً بهتری دارد، اما چیزی که شبیه به شیشه قفس شیر بود شکسته شد. مطمئناً مصالح استفاده شده در فضاها و سازه های باغ وحش باید استاندارد باشد. علت شکسته شدن شیشه بر اثر ضربه در حال بررسی است و سپس با متخلفان برخورد می کنیم و انتظار داریم دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در خصوص آخرین شرایط باغ وحش صفدشت از تغییر مدیریت این پارک خبر داد و گفت: مالک زمین باغ وحش صفدشت شهرداری ملارد است. شهرداری سال گذشته زمین باغ وحش را به متقاضی واگذار کرد و از مستاجران فعلی صفدشت خواست تا این مکان را تخلیه کنند. سال گذشته غفلت کردند و وقت تلف کردند تا اینکه شهرداری وارد عمل شد و قانون را اجرا کرد و با دستور مقام قضایی باغ وحش تعطیل شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره سرنوشت گونه جانوری که در باغ وحش صفدشت نگهداری می شود، گفت: صاحبان گونه فرصت دارند این گونه را از باغ وحش صفدشت خارج کنند. وضعیت آنها را تا زمانی که بتوانند مکان جدیدی برای خود بیابند یا به مکانی استاندارد منتقل کنند که شرایط مناسبی برای تغذیه و سلامت گونه فراهم کند، نظارت می کنیم.

وی افزود: گونه های متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست و به امانت باغ وحش صفدشت دیروز و امروز به مرکز حفاظت بردیسان منتقل شد که شامل گونه های گیاهخوار، پرندگان آبی مانند فلامینگو و پرندگان وحشی مانند عقاب و خوک است.

العبدلی در پایان تاکید کرد: با مستأجر فعلی باغ وحش برخورد قانونی می کنیم زیرا او نسبت به حیواناتی که قابل تحمل نیست بی توجهی زیادی داشت.

تبلیغات بنری