اخبار اخبار ورزشی

بدهی ارزی فدراسیون ناشنوایان به فدراسیون جهانی و لغو اعزام های برون مرزی

تبلیغات بنری


علی رضا بسیجی در گفت و گو با مجله توژال درباره علت لغو اعزام تیم های ناشنوایان به مسابقات برون مرزی اظهار داشت: در حال حاضر فدراسیون ناشنوایان تعدادی بدهی ریالی و مقدار زیادی نیز بدهی ارزی به ناشنوایان دارد. فدراسیون جهانی که طی تعهدی که فدراسیون جهانی قبلا به ما اعلام کرده بود این بدهی ها تا پایان سال 2024 تسویه خواهد شد. فدراسیون جهانی مشکلی برای اعزام تیم ها به مسابقات خارجی نداشته باشد.

وی گفت: پس از دریافت ارز کشورمان از وزارت ورزش، اقدامات لازم را برای پرداخت بدهی های ارزی خود به فدراسیون جهانی انجام خواهیم داد.

بسیح خاطرنشان کرد: دلیل عدم اعزام والیبال و دوومیدانی به مسابقات جهانی ژاپن و چین تایپه علاوه بر مشکل بدهی ارزی، موارد دیگری است. در والیبال از یک طرف برای جوانان تیم و از طرف دیگر چون اسپانسر به تعهدات خود عمل نکرد شرایط اعزام این تیم فراهم نشد. در دو و میدانی، چین تایپه به دعوت ما برای حضور در مسابقات جهانی پاسخ نداد و حتی به کنفدراسیون آسیا اعلام کرد که در بازی های آسیایی ناشنوایان که در پایان مهرماه آینده میزبانی کشورمان است، شرکت نخواهد کرد. به استثنای چین تایپه، استرالیا و هنگ کنگ نیز پس از چین تایپه به آسیا اعلام کردند که در این بازی ها شرکت نمی کنند.

دبیر فدراسیون ناشنوایان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد تیم های خارجی که برای حضور در بازی های آسیایی ناشنوایان اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: در فرم ثبت نام اولیه 20 کشور به صورت غیر رسمی اعلام آمادگی کردند اما به طور رسمی چند کشور این آمادگی را دارند. ? مشخص نیست چه تعداد ورزشکار و در چه رشته‌هایی در بازی‌های آسیایی شرکت خواهند کرد، اگرچه به AFC اعلام کردیم که کشورها تا اول مردادماه فرصت دارند تا در بازی‌های آسیایی اعلام رسمی کنند، اما از امروز وجود ندارد. هیچ خبری نیست ما یک ایمیل به AFC ارسال کردیم تا ماموریت تیم ها در اسرع وقت مشخص شود.

وی گفت: طبق قوانین AFC هر کشور برای شرکت در هر رویدادی باید 3 ورزشکار زن و 4 ورزشکار مرد داشته باشد در غیر این صورت امکان حضور در مسابقات را نخواهد داشت.

بسیج در پایان درباره جایگاه اعزام دو تیم والیبال ساحلی به جمهوری چک و مسابقات جهانی تیراندازی در هانوفر آلمان گفت: اردوهای تدارکاتی این دو تیم در حال برگزاری است و تلاش می کنیم بدهی خود را به این دو تیم پرداخت کنیم. تیم های ارزی فدراسیون جهانی ناشنوایان برای اعزام آنها تیم ندارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال