اخبار اخبار فرهنگی

بخشی از غرفه‌های «رصتا» به جیتکس دبی می‌روند

تبلیغات بنری


به گزارش توژال به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی سمعی و بصری ایران (رستا)، غلامرضا رضائیان به عنوان میزبان سومین نمایشگاه رستا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نمایشگاه را به این میزان افزایش داده ایم. 20 درصد نسبت به پارسال در گذشته با مشارکت 160 شرکت، خبرگزاری، رسانه و سکوی تئاتر و البته با در نظر گرفتن حضور ماهواره ای زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع ایجاد کردیم. شرکت ها، این اعداد به بیش از 200 شرکت و پلتفرم می رسد که همه آنها در اینجا فعال هستند.

وی افزود: البته در این زمینه نمایشگاه دیگری به نام نوشت افزار نیز داریم. معمولا در سطح نمایشگاه دولتی چندین نمایشگاه با هم برگزار می شود و دلیلی دارد. مسئله صرف انرژی است. البته ساعات کار برای هر گالری متفاوت است.

رضائیان با اشاره به اینکه از ساعت 15 به بعد خدمات “ون” برای جابه جایی بازدیدکنندگان فشرده تر می شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه رستا از ساعت 10 صبح تا 18 عصر و درب منزل شماره یک دایر است. در موصلی و شهید بهشتی. خدمات مترو و ون در دسترس خواهد بود. ما تراکم خدمات را حتی بعد از ساعت 15:00 که معمولاً افراد بیشتری می‌رسند افزایش داده‌ایم. چرا که نمایشگاه «رستا» یک نمایشگاه تخصصی است و اهمیت آن نسبت به سایر نمایشگاه ها بیشتر است.

مسئول اجرایی نمایشگاه درباره روز اختتامیه توضیح داد: معمولا هر نمایشگاهی روز اختتامیه دارد و معمولا روز اختتامیه بعد از زمان نمایشگاه نیست. مراسم اختتامیه در طول این نمایشگاه برگزار می شود و علاقه مندان می توانند تا ساعت 18 روز پنجشنبه 8 شهریور ماه آن را افتتاح کنند. از این به بعد کسی را نمی پذیریم. مراسم اختتامیه حوالی ساعت 16:00 و جمع آوری سازه ها و ابزار از ساعت 18:00 به بعد آغاز می شود.

وی در خصوص اجراها و مراسم اختتامیه تائید کرد که نمایش و ارائه فیلم ها، آثار و نمایش های تئاتر در طبقه اول مصلی امام خمینی (ره) و مراسم ختم نیز در طبقه اول برگزار می شود.

رضاییان همچنین از برگزاری نمایشگاه ICT جیتکس خبر داد و گفت: نمایشگاه فناوری اطلاعات جیتکس بزرگترین رویداد فناورانه و نوظهور در صنعت ICT در خاورمیانه و شمال آفریقا است که از سال 81 در دبی برگزار می شود و رشد و توسعه یافته است. تا کنون و می تواند یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای مرتبط با فناوری در جهان امروز باشد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه یکی از رویدادهای مهم در سطح بین المللی محسوب می شود و برخی از پلتفرم ها و شرکت های حاضر در رستا نیز در این رویداد که از 23 تا 27 مهرماه جاری برگزار می شود، حضور دارند. 180 کشور از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور دارند و پاویون ایران با 18 شرکت در این نمایشگاه حضور دارد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه های جامع سمعی و بصری ایران (رستا) از 26 تا 29 شهریور ماه 1403 در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

تبلیغات بنری