اخبار اخبار تکنولوژی

با این نانو ذرات عضو پیوندی بیشتر دوام می آورند

تبلیغات بنری


با استفاده از این نانوذرات، اندام پیوند شده بیشتر دوام می آورد

به گزارش سایت ایرانیان اکونومیست، این روش شامل یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن بافت منجمد با استفاده از میله های مغناطیسی نانوساختار به طور ایمن گرم می شود. این روش می تواند جایگزین روش های محدود فعلی شود و پیوند عضو شانس موفقیت بیشتری دارد.

روش استاندارد طلایی برای حفظ اندام ها قبل از پیوند، نگهداری مداوم در سرد است که شامل نگهداری در یخچال و نگهداری آن در محلول 4-0 درجه سانتی گراد و نگهداری آن در همان دما است. با این حال، این روش بسته به نوع اندام تنها یک پنجره کوتاه برای پیوند فراهم می کند.

برخلاف انجماد معمولی که باعث تبدیل مایعات به حالت کریستالی می شود، فرآیند انجماد شیشه ای از یک ماده محافظ برای جلوگیری از یخ زدن مایع و ماندن در حالت بی شکل استفاده می کند. مشکل این است که برای جلوگیری از تشکیل کریستال های یخ به حرارت دادن منظم و سریع نیاز است. محققان دانشگاه مینه‌سوتا و دانشگاه کالیفرنیا روشی دو مرحله‌ای با استفاده از نانومیله‌های مغناطیسی ارائه کرده‌اند که می‌توان از آن برای حل سریع و ایمن اندام به حالت آزاد استفاده کرد.

محققان اخیراً نشان دادند که خوشه‌هایی از نانوذرات اکسید آهن که در معرض یک میدان مغناطیسی متناوب قرار می‌گیرند، گرمای کافی برای گرم کردن سریع بافت حیوانی ذخیره‌شده در دمای منفی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد در محلولی حاوی مواد نگهدارنده و نانوذرات تولید می‌کنند.

اما چگونه انجام می شود؟ قرار دادن یک ماده رسانا، مانند اکسید آهن، در معرض یک میدان مغناطیسی که به سرعت در حال تغییر است، باعث ایجاد جریان های گردابی در مواد می شود. مقاومت جریان های گردابی روی سطح ماده متمرکز شده و باعث گرم شدن ژول می شود.

به گفته ستاد نانو، در حالی که آزمایش قبلی موفقیت آمیز بود، محققان نگران بودند که توزیع نانوذرات در بافت ها ممکن است باعث ایجاد نقاط داغ موضعی شود که منجر به آسیب بافت و سمیت ناشی از نگهدارنده شود. بنابراین آنها مرحله دوم را به این فرآیند اضافه کردند.

محققان از اکسید آهن پوشش داده شده با سیلیکون (Fe3O4@SiO2) به عنوان یک ماده محافظ استفاده کردند. بافت در نیتروژن مایع منجمد می شود. آنها از یک میدان مغناطیسی متناوب برای بازیابی سریع بافت استفاده کردند. اما این بار وقتی نمونه ها به نقطه ذوب عامل محافظ نزدیک می شوند، یک میدان مغناطیسی افقی روی نمونه اعمال می شود که باعث ضربه روی نانوذرات می شود و در نهایت با تنظیم مجدد عملکرد آن، تولید گرما را کند می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال