اخبار اخبار اقتصادی

با اجرای طرح جدید از عرضه خارج از شبکه روزانه ۶ میلیون لیتر نفت‌گاز جلوگیری می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، جلیل سالاری در گفت و گو با خبرنگار ساعت 14 شبکه یک سیما توضیح داد: بر اساس این طرح و با توجه به بارنامه صادر شده و مبدا و مقصد مشخص، امکان سوخت گیری در ایستگاه هایی وجود دارد که در همان مسیر برای ناوگان دیزل وجود دارد.

وی افزود: این طرح با محموله های مختلف با توجه به 13 نوع کاربری در حوزه خودروهای سنگین دیزلی به تدریج اجرا می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تایید کرد: اجرای سامانه جامع پیمایش در سال 1392 تکلیف شد و در سال 1397 مجدداً در شورای اقتصاد تصویب شد.

سالاری بیان کرد: قیمت نفت و گاز در کشور لیتری 300 تومان است که این قیمت در کشورهای همسایه از 45 تا 52 هزار تومان در لیتر محاسبه می شود و به دلیل این تفاوت قیمت، حجم مصرف نفت و گاز در کشور کاهش می یابد. بخش حمل و نقل ناوگان دیزلی در سال 1403 هجری شمسی نسبت به سال گذشته با 8 میلیون لیتر افزایش به 65 میلیون لیتر رسید که این رقم در روز 57 میلیون لیتر بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شکاف قیمتی با کشورهای همسایه تعداد بارنامه های جعلی افزایش یافت، گفت: در چنین شرایطی دستگاه های امنیتی به طور مرتب بر عرضه خارج از شبکه نظارت می کردند و از عرضه سوخت خارج از شبکه مدیریت و جلوگیری می کردند. سامانه جامع ناوبری به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی واگذار شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: با اجرای این طرح و با هماهنگی شرکت راهداری و حمل و نقل زمینی و سندیکای حمل و نقل کالا، بارنامه سوخت بر اساس اسناد حمل و نقل و مسیر حمل و نقل مشخص که به تدریج در طول این ماه اجرا می شود.

سالاری اضافه کرد: انتظار ما این است که در گام اول اجرای این طرح مصرف گازوئیل بین 5 تا 6 میلیون لیتر در روز کاهش یابد.

وی تاکید کرد: خودروها و ناوگان فعال در عملیات حمل و نقل سوخت کافی دریافت خواهند کرد و در مواردی که بارنامه و ناوگان غیرفعال باشد سهمیه پایه به آنها تعلق نمی گیرد و تنها خودروهای فعال سوخت کافی دریافت می کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال