اخبار اخبار ورزشی

باید جایگزین خوبی برای کنعانی‌زادگان داشته باشیم

تبلیغات بنری


ابراهیم قاسم پور در گفت و گو با کارشناس اقتصادی ایران در ارزیابی عملکرد تیم ایران مقابل قطر گفت: در این دیدار دو نیمه متفاوت داشتیم. نیمه اول مثل بازی های قبل هیجان انگیز نبود و نتیجه ای حاصل نشد، اما در نیمه دوم پس از گلی که او با اشتباه دروازه بان و مدافع قطری برای ایران به ثمر رساند، شرایط مسابقه به کلی تغییر کرد. و این گل باعث فروپاشی تیم شیراز شد و از نظر روحی و روانی این مشکل تاثیر زیادی روی بازیکنان این تیم گذاشت و تمرکز آنها را به هم زد به طوری که پس از این گل بازیکنان ما توانستند خلق کنند موقعیت های زیادی داشته باشد و گل های بیشتری را وارد دروازه حریف کند.

وی گفت: انتظارات من قبل از بازی تنها با یک گل به سود ایران بود و انتظار 4 گل را نداشتم. البته در نیمه اول قطری ها با برنامه و فرماندهی ویژه دفاع و حمله کردند و آمدند ایران را شکست دهند اما با گلی که در دقایق ابتدایی نیمه دوم دریافت کردند تمرکز آنها کاملا بهم ریخت و از نظر روانی دیگر نتوانستند بازی خوبی مقابل ایران انجام دهند. این گل فرصت خوبی را به بازیکنان ما داد تا در نیمه دوم بازی تهاجمی تری انجام دهند و با وجود اینکه قطری ها از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار نداشتند، پتانسیل گل های بیشتری برای تیم ما وجود داشت.

قاسم پور با اشاره به افت قطر در جام ملت‌ها خاطرنشان کرد: در جام ملت‌ها دیداری که از تیم قطر دیدیم با دیداری که مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی 2026 انجام داد کاملا متفاوت بود و افت کرده بود. . قطر بازیکنان دو ملیتی زیادی دارد و در این سال ها نتوانسته بازیکن شاخصی در کشورش داشته باشد و این موضوع تاثیری در افت این تیم ندارد. به هر حال قطری که در جام ملت ها دیدیم با قطری که در مسابقات انتخابی دیدیم کاملا متفاوت بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران از نظر موقعیت ضعیف است یا خیر؟ وی افزود: همچنان در خط دفاع به دلیل مصدومیت کنعانی زادگان، فردی که پستش تعویض شد، مشکل داریم و او تخصصی و مناسب پست خود نیست. به نظر من به غیر از کنعانی ها باید یک بازیکن دیگر در خط هافبک اضافه شود تا مشکل خط دفاعی ایران حل شود.

این بازیکن باسابقه فوتبال ایران تایید کرد: قبل از این دیدار تعداد گل های ایران با لژیونرهای زیاد کم بود اما با 4 گلی که به قطر زد تعداد گل هایش بیشتر شد و این باعث می شود ایران به جام جهانی صعود کند. البته از آنجایی که 8 تیم از آسیا به جام جهانی صعود می کنند، نگران راهیابی به جام جهانی نیستیم مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. باید برای مرحله گروهی جام جهانی برنامه ریزی بهتر و دقیق تری داشته باشیم.

تبلیغات بنری