اخبار اخبار تکنولوژی

باید از هر فرصتی برای تربیت نسل جدید استادان بسیجی استفاده کنیم

تبلیغات بنری


بر اساس گزارش روز چهارشنبه گروه علمی اقتصاددانان ایران از شورای عالی انقلاب فرهنگی محمدعلی کی نژادوی بیان کرد: انتصاب اعضای هیات علمی در تراز انقلاب اسلامی از وظایف اساسی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ما از ابتدا تصمیمی در این زمینه داشتیم و هدفمان جذب اساتید تراز انقلاب اسلامی بود. با این حال هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله داریم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اولین روزهای حضورمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آن زمان شورا نیاز به حرکت بسیج داشت و ما موفق شدیم این حرکت را در داخل شورا راه اندازی کنیم. این حرکت به تصویب بسیج دانشجویی و سپس تشکیل شورای عالی اشتغال منجر شد.

وی در اجلاس سراسری ۹۷ بسیج اساتید استان های کشور با شعار جهاد، تبیین و امید آفرینی گفت: از سال 1385 تاکنون بیش از 62 هزار نفر به کادر آموزشی دانشگاه های کشور پیوسته اند. اضافه شده است که این مقیاس جذب استاد فضای دانشگاه ها را تغییر داده است، هرچند هنوز به ایده آل خود نرسیده ایم. یکی از اهداف ما این است که اساتید تاکتیکی آموزش دیده در دانشگاه در سراسر جمهوری اسلامی دانشجو تربیت کنند. ما معتقدیم هر استاد بسیجی از بدو ورود دانشجو به دانشگاه باید نقش حمایتی و تربیتی داشته باشد.

ادامه مطلب

تربیت معلمان بسیجی برای آینده یک هدف راهبردی است
رئیس شورای عالی اشتغال شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت تربیت معلم برای آینده کشور تاکید کرد و گفت: ما می دانیم که چگونه این افراد را برای آینده استخدام و تربیت کنیم. طبیعتا این فرآیند باید به صورت فردی انجام شود نه جمعی.

کینژاد گفت: برخی از اساتیدی که در ساختار اداری فرصت دارند، مانند روسای دانشگاه ها، می توانند دوره های آموزشی گروهی را برای تربیت اساتید برگزار کنند. اما این امر منوط به تعریف و معرفی صحیح نیروی مورد نیاز است.

رئیس شورای عالی استخدامی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از دانشجویان با ورود به دانشگاه ها از نقش سیاسی و تربیتی اساتید دوری می کنند. بهترین راه ایجاد حساسیت ها و انگیزه های لازم در کلاس های تربیت معلم است تا به طور طبیعی به این مسیر سوق داده شوند.

کینجاد افزود: تربیت اساتید بسیجی علاوه بر تاثیرگذاری بر فرهنگ دانشگاه ها و دانشجویان می تواند در ده سال آینده اساتید متعهد به مبانی انقلاب اسلامی را در اختیار جامعه دانشگاهی قرار دهد. البته مواردی وجود دارد که نیاز به جراحی های اصلاحی دارد.

وی به موضوع تغییرات اداری و فشارهای سیاسی در فرآیند استخدام اساتید اشاره کرد و گفت: مسائل مربوط به اساتید را از منظر سرمایه کشور می بینیم و استانداردهای جذب را بر اساس قانون اجرا می کنیم.

وی تاکید کرد: حرکت بسیج در تربیت معلم باید داوطلبانه و با انگیزه شخصی باشد. روند ایده آل این است که این فرآیند را در دبیرستان یا حتی دبستان شروع کنید. اما در حال حاضر باید با ایجاد امکانات موجود جلو برویم و از هر فرصتی برای تربیت نسل جدید معلمان بسیجی استفاده کنیم.

باید از هر فرصتی برای تربیت نسل جدید معلمان بسیجی استفاده کنیم

رئیس شورای عالی اشتغال در شورای عالی انقلاب فرهنگی به اهمیت جذب آموزشی برای جذب اساتید و دانشجویان بسیجی اشاره کرد و گفت: به این نتیجه رسیده ایم که بهترین جاذبه برای اساتید و دانشجویان بسیجی تربیت معلم است.

کی نژاد افزود: انتظار داریم افرادی که در این جلسات شرکت می کنند، اگر خودشان نمی توانند این کار را انجام دهند، افراد مناسب را وارد کنند تا بتوانیم این کلاس های آموزشی را گسترش دهیم. در این راه و بر اساس تجربیات قبلی سعی می کنیم تا حد امکان از قابلیت های موجود بهره ببریم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه ها در ابتدای انقلاب پیشگام بودند و بسیاری از شخصیت های حقوقی کشور در این راستا با ما همکاری کردند.

کی نژاد از تجربه خود در رسیدگی به شکایات و درخواست های استخدامی خبر داد و گفت: در گذشته با شکایات زیادی مواجه بودیم اما اکنون بیشتر شکایات مربوط به احساس ضایع شدن حقوق فرد است. ما این شکایات را بررسی می کنیم و در بیشتر موارد، هیچ مشکل مشخصی وجود ندارد. البته مواردی هم هست که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

رئیس شورای عالی استخدامی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: در جمهوری اسلامی اگرچه ممکن است برخی از دانشجویان یا اساتید از فعالیت های سیاسی دوری کنند، اما با راهنمایی صحیح و قرار دادن اساتید شایسته در کنار آنها می توانیم این کار را انجام دهیم. اجازه دهید تغییرات مثبت و اصلاحات لازم را ایجاد کنیم

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال