بازگشایی مسیر ارسال مرسولات پستی به اروپا
مهدی مقصودی، مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست در گفت و گو با مجله توژال اظهار داشت: پس از بروز مشکلاتی در شرکت هواپیمایی لوفت هانزا و توقف حرکت این شرکت به ایران از اسفند 1302، محموله مذکور ارسال بستههای پستی به کشورهای اروپایی پس از رایزنیهایی که طی چند هفته گذشته با یک شرکت هواپیمایی معتبر بینالمللی انجام شد، متوقف شد و ارسال به اروپا از این هفته از سر گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه ارسال بسته های خارجی منوط به امکان بهره برداری از ظرفیت شرکت های هواپیمایی است، تصریح کرد: این شرکت ها باید شرایط لازم از جمله تعداد مشخص پرواز، سیستم پاسخگویی خودکار و تجهیزات فناورانه را مطابق با مقررات اتحادیه جهانی پست و اتحادیه جهانی پست. امکان سفر در مراکز پستی بین المللی
مقصودی افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر پست خارجی در سراسر کشور، ارسال محموله های خود را به مقاصد اروپایی آغاز کنند.
به گفته وی، برای اطلاع از نوع نامه غیرقابل ارسال و سایر اطلاعات مورد نیاز می توان به «دفتر خدمات» در سامانه شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir مراجعه کرد.
khabarfarsi به نقل از توژال