اخبار اخبار تکنولوژی

این تراشه می‌تواند حمله قلبی را تنها در چند دقیقه تشخیص دهد

تبلیغات بنری


تراشه تشخیص حمله قلبی چگونه کار می کند؟

این تراشه بسیار کوچک می تواند با اندازه گیری سطح برخی از عوامل مرتبط با حمله قلبی، وقوع این پدیده را تنها در چند دقیقه تشخیص دهد. این تراشه سطح تماس بزرگی دارد و قادر است به طور مداوم خون را برای یافتن عوامل بیولوژیکی مرتبط با سکته کنترل کند. سازندگان این تراشه ادعا می کنند که عملکرد ابزار جدید آنها بسیار دقیق است و می تواند مواد بیولوژیکی موجود در خون را حتی در غلظت های بسیار پایین تشخیص دهد. علاوه بر این، در مقایسه با سایر ابزارهای خانگی، نه تنها سریعتر است، بلکه دقت بالاتری نیز ارائه می دهد.

تشخیص زودهنگام سکته، به ویژه حمله قلبی، بسیار مهم است. زیرا از طریق تشخیص سریع می توان جریان خون در ناحیه آسیب دیده را سریعتر بازیابی کرد و از حوادث ناگوار آینده جلوگیری کرد. تشخیص حملات قلبی اغلب با مشکلاتی همراه است. زیرا احتمالاً با مجموعه ای از علائم متفاوت تظاهر می کند که احتمال خطا توسط پزشکیان را افزایش می دهد. به همین دلیل است که بخش اورژانس به سرعت برخی از عوامل مرتبط را برای بیماران مشکوک به حمله قلبی اندازه گیری می کند تا تشخیص آنها را تأیید کند. آسیب بافت قلب معمولاً با آزاد شدن پروتئین ها و آنزیم های خاصی از جمله کراتین کیناز و تروپونین در خون همراه است.

تراشه تشخیص حمله قلبی
تراشه تشخیص حمله قلبی

حتی سریع‌ترین کیت‌ها و روش‌های تشخیص عوامل بیولوژیکی مرتبط با حملات قلبی حدود یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد. فاصله زمانی که نقش بسیار حیاتی برای بیمار دارد و می تواند تا حد زیادی شانس زنده ماندن را کنترل کند یا از عوارض سکته مغزی جلوگیری کند. اکنون با ساخت تراشه فوق و کاشت آن در بدن بیمار، این فرآیند تنها در چند دقیقه تکمیل می‌شود که شانس بهبودی بیمار را بسیار افزایش می‌دهد و می‌تواند کادر درمان را به تشخیص صحیح و اقدامات لازم ترغیب کند. درمان سریعتر

ساختار تراشه تشخیص حمله قلبی خاص و نسبتاً نوآورانه است. بنابراین در ابتدا از یک لایه پلی استر برای قرار دادن مواد دیگر استفاده می شود. در این بستر از کریستال های زیر کوارتز زیادی نیز استفاده شده است. در مرحله بعد، اتم های طلا و سیلیس با الگوی خاصی روی بستر ثابت می شوند که اشکال هرمی در ابعاد نانو را ایجاد می کند. کنار هم قرار گرفتن اتم های این دو نوع ماده می تواند میدان الکتریکی و مغناطیسی تراشه را تا حد زیادی افزایش دهد. در نهایت، طیف سنجی رامان برای تشخیص فاکتورهای خونی برای تشخیص وقوع حمله قلبی استفاده می شود. در این تکنیک وجود بسیاری از مواد آلی در خون با استفاده از نور قابل تشخیص است. زیرا هر کدام طیف جذبی و طول موج خاص خود را دارند. محققان امیدوارند در آینده با تجاری سازی و تولید انبوه گجت های مبتنی بر این تراشه، بتوانند تخیل افراد در معرض خطر سکته قلبی را تسهیل کنند.

تبلیغات بنری