اخبار اخبار اقتصادی

اینبار فلش نوک تیز هشدار به سمت صاحبخانه‌هاست

تبلیغات بنری


این بار، پیکان هشدار به سمت صاحبان املاک است

به گزارش مجله توژال؛ احمد دنیامالی با اشاره به لزوم مدیریت بازار مسکن و نظارت بر اجاره بها گفت: در مجلس یازدهم قانون تنظیم مقررات زمین، مسکن و اجاره به تصویب رسید و اجرای آن به رئیس مجلس ابلاغ شد. مجلس. در قانون مذکور شورای عالی مسکن برای کنترل قیمت اجاره بها می‌تواند سقف اجاره بها را در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی بیش از 30 درصد باشد، بین 50 تا 100 درصد تورم سالانه تعیین کند.

خانه ملت نوشت: نماینده مردم در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین سقف اجاره بها از افزایش بی رویه قیمت مسکن جلوگیری می کند، گفت: اعمال جریمه مالیاتی برای مالکانی که سقف اجاره بها را رعایت نمی کنند نیز در نظر گرفته شده است و ما نیز به این موضوع پرداختیم. امیدواریم این امر به درستی اجرا شود. به طور کلی اثرات وضعیت اجاره بها در مناطق مختلف کشور و حتی در شهر بزرگی مانند تهران متفاوت است به طوری که افزایش 25 درصدی اجاره بها در مناطق 1 تهران با افزایش همین مقدار در اجاره بها کاملاً متفاوت است. در مناطق 15 و 16 تهران و به طور کلی فشار بر اقشار کم درآمد است.

وی ادامه داد: سعی کردیم علاوه بر تعیین سقف قیمت، با افزایش تسهیلات بانکی، ارتباط بهتری را برای مستاجران در پرداخت رهن و اجاره بهای مسکن فراهم کنیم. در شرایط فعلی که تورم در کشور ما 40 درصد اعلام می شود، حقوق کارمندان دولت و اقشار ضعیف کاهش می یابد که سفره مردم را کوچک می کند.

نماینده مردم انزلی در مجلس خاطرنشان کرد: ما در مجلس سعی کردیم با دید واقعی تری به افزایش حقوق نگاه کنیم اما برخی دیدند که این امر منجر به ناهماهنگی بودجه می شود. در حالی که ما سعی کردیم دستمزدها را واقع بینانه تر ببینیم. امیدواریم با اجرای قانون تنظیم اجاره بها شاهد وضعیت بهتری در زمینه اجاره باشیم. /اخبار آنلاین

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال