اخبار اخبار فرهنگی

ایساتیس می‌تواند نماینده ایران در اسکار باشد

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، در آستانه ارسال اثری از سینمای ایران به آکادمی آکادمی اسکار برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بین المللی، بررسی و بررسی کیفیت سینمای ایران برای ارسال این اثر به این فیلم بسیار مهم است. رویداد معتبر بین المللی

شرط حداقل یک هفته اکران سینمایی یکی از شروط معرفی نمایندگان سینمای یک کشور به آکادمی اسکار است، اما لازم است تبلیغات مناسبی در ابعاد داخلی و بین المللی اثر نمایش داده شود. سرو می شود. در عین حال با مروری بر تولیدات سینمای ایران و آثار اکران شده در سینمای فانتزی، جای خالی بازیگری شایسته را احساس می کنیم که بتواند از نظر فرم نماینده خوبی برای فرهنگ ایران و کشورمان باشد. داستان، روایی و ویژگی های کلی فیلم.

یکی دیگر از بسترهایی که شانس دیدن یک فیلم در رقابت های اسکار را افزایش می دهد، جوایز متعدد و موفقیت های قبلی فیلم است. از آنجایی که 11000 عضو آکادمی تمام آثار ارسالی را به طور کامل نخواهند دید، جوایز و عناوین یک فیلم بر نظر نهایی آنها تأثیر می گذارد.

در این سال ها کشورهای مهمی به آکادمی آکادمی فیلم می فرستادند و سینمای ایران نیز با فیلمسازان مشهورش از این قاعده مستثنی نبود. این رویه در سال های اخیر با ارسال آثاری در قالب هایی غیر از داستان همراه بوده است. به ویژه آثار مستندی که به دلیل ماهیت واقع گرایانه خود می توانند بازنمایی شایسته ای از فرهنگ و هنر سرزمین باشند. اگر اروگوئه با «بدون در» در اسکار 2024 شرکت کند، اولین مستند بلند خوان پونس د لئون و فاکوندو پونس د لئون، یا سینمای ایتالیا که با ارسال مستندهایی به آکادمی اسکار در سال 2024 حضور خود را احساس می کند. اخیرا سال 2017-2021. بنابراین، اگرچه فیلم‌های فانتزی اغلب با اقبال بیشتری از سوی مخاطب در اکران مواجه می‌شوند، اما وقتی سینمای ایران توانایی ارائه آثار باکیفیت و مطلوبی که بتواند فرهنگ و هنر واقعی ایران را در عرصه بین‌المللی بازنمایی کند، ندارد، توانایی گونه‌ها محصولات دیگر مورد توجه جدی تری قرار گرفته است.

این در حالی است که طبق قوانین آکادمی هایی مانند اسکار، فیلم های مشمول آن قبل از شرکت در این مسابقه باید اکران مستمری در سینماها داشته باشند، بنابراین انتخاب اثر شایسته این معرفی روز به روز محدودتر می شود.

ایساتیس می تواند نماینده ایران در اسکار باشد

با این شفاف سازی ها به نظر می رسد در آستانه عرضه فیلمی از ایران به اسکار، مستند «ایساتیس» تولید شده است. علی رضا دهقان می توان آن را یک گزینه جدی در نظر گرفت. زیرا علاوه بر ویژگی ها و مولفه های هنری، از معدود فیلم ها و تجربیات هنری است که با فروش بیش از یک میلیارد عنوان پرفروش ترین اثر این گروه را به خود اختصاص داده است. این فیلم بیش از یکی دو ماه است که به طور مستمر در سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه در چندین اکران به نمایش درآمده است و یکی از آثار جسور و صیقلی و شاخص سینمای مستند ایران است. فیلمی که در سال های اخیر با وجود وضعیت نامطلوب سینمای بلند خود جوایز متعددی را در عرصه بین المللی کسب کرده و اکنون فرصت حضور در مراسم اسکار فرصت مغتنمی است تا سینمای مستند ایران یکی از بهترین آثار خود را برای درخشش ارائه دهد. در جهان

بر این اساس فیلم «ایساتیس» جوایز بسیاری را از رویدادهای مهم و برجسته و نمایش‌های موفق کسب کرده است و از 30 دی ماه 1402 تا کنون در نسخه‌های آماده به چهار زبان فارسی، انگلیسی به نمایش درآمده است. ، روسی و عربی در بسیاری از کشورها تا حدودی قطع شده است. همچنین بنا به نظرات بسیاری از منتقدان، کارگردانان، هنرمندان، کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری دارای فضا و ساختاری است که در خور توجه است. از سوی دیگر، «ایساتیس» به لحاظ شرایط هنری نوید تاثیر متفاوتی بر سینمای ایران و سینمای ایران در صحنه بین المللی می دهد.

ایساتیس می تواند نماینده ایران در اسکار باشد

در مقیاس و معیارهای مشخصه «ایساتیس» برای بازنمایی سینمای ایران باید به این نکته اشاره کرد که نه تنها هیچ تصویر سیاهی از کشور ما به نمایش نمی گذارد، بلکه برخلاف بسیاری از آثاری که عمدتاً با هدف سیاه نمایی تولید شده اند. برای اینکه در مسابقات بین المللی دیده شود، سیاهی را نشان می دهد و «ما» ایرانی ندارد، بلکه بخشی از تاریخ، فرهنگ و آثار باستانی ایران را به تصویر می کشد. این مستند حاوی روایتی جالب از بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران به زبان چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک است که بخشی از آن با بازسازی های حرفه ای همراه است.

از نظر ظاهری، ایساتیس نیز بازیگر شایسته ای برای حضور در اسکار است. علاوه بر این می تواند کیفیت سینمای مستند ما را حتی در ویژگی های فنی نشان دهد. این اثر می تواند پیامی جهانی از ایران و سینمای آن به جهانیان برساند و از جمله آثاری است که می تواند استراتژیک کار کند و در بازنمایی مولفه های فرهنگی و هنری ما موثر باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال