اخبار اخبار فرهنگی

ایران مأمن هر کسی است که به حریّت فکر می‌کند

تبلیغات بنری


به گزارش «توژال» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با سالروز هجوم الاقصی و به مناسبت شهادت مجاهد بزرگ و حاملان بیرق مقاومت در منطقه، حجت الاسلام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، عصر شعر «راز نصرالله» را سازماندهی کرده است محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی لبنان، شامگاه ۲۴ مهرماه با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب و به طور همزمان در تمامی استان‌ها برگزار شد.

در ویژه برنامه استانداری تهران که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد، سید عبدالله مرتضی عاملی، فعال فرهنگی لبنانی امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و نهضت امل یادآور شد و گفت: سید حسن نصرالله این عالم و مبارز بزرگ و بزرگ، فرزند و خونش که خون خود را در راه وحدت ملت فدا کرد. و هدایت و سربلندی و آرامش برای امنیت سرزمینش. ما امروز گرد هم می آییم تا یاد و خاطره شهدای مقاومت در راه بیت المقدس را گرامی بداریم. او در راه بیت المقدس راه اولیا به شهادت رسید و اسرائیل این غده سرطانی و آمریکا شیطان بزرگ را غصب کرد و وطن و خانه های مردم فلسطین را اشغال کرد. با ریختن خون مردم بیگناه. نقش محور مقاومت یکی از مهمترین عوامل قیام ملت برای بازگرداندن سربلندی، عزت و قداست سرزمینمان بود. او راه رسالت های بهشتی و هدایت انبیا و اولیای الهی را طی کرد. مؤمنانی مانند امام خمینی و سپس امام خامنه ای نمونه ای از این دست هستند.

وی افزود: دستاوردهای سید حسن نصرالله خالی از اخلاص و اطاعت از خداوند، توسل به رسول اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) و تمسک به کتاب خدا نبود. او آگاهانه راه مرجعیت را پیمود و از سربازان امام خامنه ای بود. هرکس تاریخ مقاومت را بخواند خوب می داند که هر وقت دشمن صهیونیستی به ما حمله کرد، مقاومت در مقابل آنها ایستاد و از ریختن خون خود دریغ نکرد و رهبرانشان مانند آقایان عباس موسوی، شیخ راغب حرب و حاج عماد. مغنیه جانشان را فدا کردند اما خونشان جاری نشد و نرفت. راه این مقاومت با خون شهیدان سید حسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی روشن است و به سوی آزادی فلسطین در حال حرکت است.

ایران برای همه کسانی که به آزادی می اندیشند امن است

در بالای آن نیز مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وی در سخنان خود شرکت در این مراسم را در کاهش و رهایی از فشارهای حوادث اخیر موثر دانست و افزود: به نظر می رسد یکی از قله های تاریخی کشور در 100 یا 150 سال اخیر را پشت سر می گذاریم و هستیم. قطعاً در مرحله ای که بعدها نمونه ای در تاریخ خواهد بود و مورد حسادت قرار می گیرد. اگر وقایع رخ داده در سال گذشته را مرور کنید، می توان شدت و تنوع آنها را از نظر نوع و نوع حوادث، شاید چند دهه پیش، مقایسه کرد. امیدواریم در این لحظه تاریخی در سمت راست تاریخ بایستیم. زیرا امتحان ما سرچشمه کار است تا اینکه جبهه حق و اسلام و عدالت خواهان دنیا پیروز شوند. انقلاب اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی امروز برای هرکسی که به آزادی می اندیشد و به انسانیت معتقد است در امان است.

وی افزود: روزهای تلخ و سختی را پشت سر گذاشتیم. کودتاچیان در خطبه دوم نماز جمعه که به زبان عربی ایراد کردند، درباره حوادث سخت دهه شصت صحبت کردند و گفتند که جبهه حق و اسلام به ناچار راه خود را ادامه خواهد داد، همانطور که انقلاب چهره هایی از این قبیل را دنبال می کند. به عنوان شهید بهشتی. شهید سید حسن نصرالله در شرایط کنونی انقلابی از برخی چهره های انقلابی ما جلوتر بود. او چشم مقاومت بود و رهبری او زبان فصیح مردم منطقه به شمار می رفت. شیوخ ما در دهه شصت پایه گذار این راه بودند و ثمره آن سید حسن نصرالله و امثال او بود. انشاالله این راه با قدرت پیش برود و این انقلاب به انقلاب مهدی (عج) بپیوندد و امیدواریم از یاران او باشیم.

ایران برای همه کسانی که به آزادی می اندیشند امن است

در ادامه این مراسم شاعرانی چون مصطفی حدثادی الخراسانی، افشین علاء، حسین اسرافلی و علی رضا قزوه اشعار خود را درباره شهید سید حسن نصرالله قرائت کردند.

تبلیغات بنری