اخبار اخبار سیاسی

ایران، اقدام بریکس برای توقف جنایات صهیونیست‌ها را خواستار شد

تبلیغات بنری


به گزارش عصر چهارشنبه مجله توژال، علی اکبر احمدیان در سخنانی که در این نشست به میزبانی سن پترزبورگ ایراد کرد، گفت: متاسفانه حدود یک سال از رژیم جنایتکار و تروریست صهیونیستی می گذرد. حمایت آمریکا و ایران در قدرت بوده است.» برخی از دولت‌های غربی ده‌ها هزار غیرنظامی و کودک را کشتند و زنان، سالمندان و جوانان را کشتند و خواسته‌های جامعه جهانی را نادیده گرفتند و صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر انداختند.
رئیس هیئت ایرانی در اجلاس سران مقامات عالی امنیتی برجام از مقامات این کشورها خواست به هر نحو ممکن برای پایان دادن به وحشیگری و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی کمک کنند.
احمدیان پیشنهاد کرد در بیانیه پایانی این جلسه به درخواست توقف دائم جنایات، خروج کامل نظامیان رژیم غاصب از غزه و کرانه باختری، تبادل اسرا و اسیران و تشکیل کمیته و تشکیل کمیته اشاره شود. گروه BRICS باید مسئول پیگیری آن باشد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین از تلاش دولت آفریقای جنوبی و برخی دیگر از کشورهای حاضر در این نشست به دلیل اقدام آنها در طرح موضوع رژیم صهیونیستی در محاکم حقوقی بین المللی و میزان حمایت از رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. جمهوری اسلامی. ایران در این گام امنیتی.

هشداری به تمام دنیا
دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخشی دیگر از سخنان خود در گردهمایی مقامات ارشد امنیتی کشورهای بریکس، رژیم صهیونیستی را نماد بارز تروریسم دولتی آشکار دانست و گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه حضور او در یک مراسم رسمی دیپلماتیک تنها یک نمونه است که رفتار کنترل نشده این رژیم باید زنگ خطر را برای همه ما و همه جهان به صدا درآورد.
احمدیان به رشد و گسترش روزافزون تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیتی کشورهای جهان از جمله اعضای بریکس اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بارزترین اقدامات تروریستی از یک سو تحرکات گروه تروریستی تکفیری داعش و گروه های وابسته به آن و از سوی دیگر تروریسم دولتی آشکار باند جنایتکار حاکم بر فلسطین اشغالی است که از پیشرفت های فناوری استفاده می کند. و هوش مصنوعی سال‌ها در سراسر جهان برای سازماندهی تروریسم سازمان‌یافته، آن را به یکی از استراتژی‌های خود تبدیل کرده است.

ایران از کشورهای بریکس خواست برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی تدابیری اتخاذ کنند

گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و غرب
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اسناد بسیاری وجود دارد که متأسفانه حاکی از آن است که داعش و برخی گروه های تروریستی دیگر مانند گروهک تروریستی منافقین و همچنین تروریسم دولتی علنی رژیم صهیونیستی وجود دارد. با حمایت آمریکا و متحدان غربی اش.
وی ادامه داد: در این مورد نیز مانند حقوق بشر، معیارهای دوگانه سیاسی غرب حاکم است. در حالی که با استفاده از دستگاه تبلیغاتی خود برای یک حادثه کوچک گوش دنیا را کر می کنند. آنها در برابر ده ها و صدها اقدام تروریستی، نسل کشی و کشتار کودکان توسط رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند.
احمدیان تصریح کرد: درهم تنیدگی تروریسم و ​​ارتباط آن با معضلات مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی مایه نگرانی است و تا زمانی که قاچاق مواد مخدر یکی از مهمترین منابع تامین مالی تروریست ها باقی بماند و موضوع مهاجرت غیرقانونی به عنوان بستری باشد. با حرکت و جابجایی تروریسم برخورد نشده است، اما باید با آن برخورد شود و شاهد رشد گروه های تروریستی باشیم.

ادامه مطلب

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در نشست نمایندگان عالی‌رتبه امنیتی کشورهای بریکس، ایجاد ساختار امنیتی مشخص برای برجام تحت عنوان کمیته امنیت بریکس و شناسایی سازوکارهایی را پیشنهاد کرد. همکاری مشترک در این زمینه حوزه های صلح و امنیت بین المللی برای مقابله با تهدیدهای مشترک جهانی. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

بر اساس گزارشی دیگر، احمدیان در این دیدار اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه طرح صلحی که بین روسیه و اوکراین توافق شود مانند طرح چین و برزیل حمایت می کند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

نشست مقامات ارشد امنیتی کشورهای عضو برجام روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد. از طرف برای جمهوری اسلامی ایران
در این نشست سه روزه علاوه بر ایران، مقاماتی از برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اتیوپی به عنوان اعضای گروه بریکس حضور داشتند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه شنبه در اولین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه پوتین در امور همکاری های بین المللی، معاون نخست وزیر و وزیر ریاست جمهوری صربستان گفتگو کرد. آفریقای جنوبی در مورد تقویت همکاری های دوجانبه و چندجانبه در سطح بین المللی.
وی روز چهارشنبه با دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل و مشاور امنیت ملی هند دیداری دوجانبه داشت.
این جلسه روز پنجشنبه 22 شهریور 1403 خاتمه می یابد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال