اخبار اخبار اقتصادی

ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌

تبلیغات بنری


عبدالله بهرامی در گفت و گو با مجله توژال، تعاونی ها را نهادهایی مردم محور و عدالت محور دانست که سرمایه های اندک را جمع آوری و درآمد را عادلانه در کشور توزیع می کنند.

وی ادامه داد: بخش تعاون سهم بسزایی در ایجاد فرصت های شغلی دارد و ایجاد مشاغل خانگی در قالب تعاونی نتایج بهتری دارد.

این فعال تعاونی گفت: از نظر اقتصادی، طرح های تعاونی مبنای عدالت و برابری و جلوگیری از فقر و نابرابری محسوب می شود، لذا انتظار می رود دولت در زمینه توسعه بخش های تولیدی اقتصاد و ایجاد شغل ارزان به تعاونی ها توجه کند. فرصت ها

بهرامی بر لزوم بهره برداری از ظرفیت های شبکه تعاونی تاکید کرد و گفت: تعاونی ها ایجاد فرصت های شغلی، توسعه و شکوفایی به ویژه در مناطق محروم می کنند، بنابراین ساماندهی زنان، کارگران و جویندگان کار در چارچوب تعاونی ها باید در دستور کار قرار گیرد. .

رئیس کمیته صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران در عین حال با اشاره به توسعه صادرات غیرنفتی کشور گفت: اگرچه فرش دستباف بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می دهد. در سال های اخیر به دلیل تحریم ها، صنعت فرش تحت تاثیر قرار گرفت و ارز آن با مشکل مواجه شد به طوری که این مشکل بر افت رتبه جهانی ایران در صادرات فرش نیز تاثیر گذاشت. در حالی که تشکل های تعاونی در توسعه صادرات غیرنفتی نقش دارند، بسیاری از محصولات ایرانی که به دنیا و کشورهای همسایه صادر می شود توسط تعاونی ها تولید می شود.

وی در خاتمه بر توانمندسازی و نوسازی اتحادیه ها و تعاونی ها تاکید کرد و خواستار بهره برداری حداکثری از توانمندی های مغفول مانده بخش تعاون شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال