اخبار اخبار اقتصادی

اولین قدم برای حمایت از بورس برداشته شد

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، پس از افت بازار سهام در ماه گذشته، یکم مردادماه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که… سه اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس در دستور کار قرار دارد که شامل موارد زیر است:

1. 360 ضمانت تامین مالی اوراق توسط بانک های عامل جهت انتشار ریالی اوراق مالی پروژه های عمرانی و تامین سرمایه در گردش شرکت های بورسی.

2. انتشار اوراق صکوک ارزی به ارزش 2 میلیارد یورو برای طرح های توسعه ای شرکت های بورسی بویژه در حوزه پتروشیمی و معدن.

3. اعطای وام ارزی به ارزش 1.5 میلیارد یورو به شرکت های بورسی که دارای درآمد ارزی و پروژه های زودبازده هستند، به منظور افزایش صادرات.

محمد رضا فرزین در عاقبت وی از امکان واردات در ازای صادرات صنایع معدنی، فلزات رنگی و سایر شرکت های گروه با نرخ توافقی خبر داد.

با گذشت حدود یک هفته از انتشار این خبر، مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که سپرده 10حمیت در انتظار تایید نهایی بانک مرکزی است اما تا امروز خبری از این تاییدیه دریافت نشده است.

پایگاه خبری بازار سرمایه امروز اعلام کرد که بانک ملت از بانک مرکزی خواسته است تا موافقت خود را برای پمپاژ پول به صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام کند. بانک مرکزی نیز با این درخواست موافقت کرد و مجوز سپرده گذاری نقدی در این صندوق را صادر کرد.

اولین قدم برای حمایت از بورس برداشته شد

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال