اخبار اخبار فرهنگی

انعقاد تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی در حوزه اصلاح نژاد دام برای اولین بار در کشور و غرب آسیا

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مدیرعامل شرکت وابسته به سازمان اوقاف در مراسم امضای این قرارداد همکاری که با حضور مدیرعامل iHiT کنیا برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین روابط اقتصادی دو کشور، جمهوری اسلامی ایران و کنیا در عرصه دامپروری و در سطح بین المللی است.

نادری ایجاد زمینه های همکاری و سرمایه گذاری در استفاده از فناوری «توسعه گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید جنین IVF» را از محورهای امضای این تفاهم نامه برشمرد و گفت: در ادامه سفر قبلی به قاره با رئیس جمهور اداره اوقاف و امور خیریه آفریقا و ایالت کنیا و انجام مذاکرات با شرکت های فعال در زمینه دامپروری، مقدمات انعقاد این تفاهم نامه فراهم شده و امروز پس از چند ماه رایزنی، به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: به نتیجه رسیدن مذاکرات و شناسایی محورهای همکاری و سرمایه گذاری در مدت زمان کوتاه بیانگر تمایل دو کشور برای تسریع در سرمایه گذاری در حوزه دامپروری و زنجیره های وابسته است.

نادری مهمترین محورهای همکاری این شرکت ایرانی را صادرات جنین گاوهای ممتاز، انتقال این دانش فنی به کنیا و ایجاد آزمایشگاه تولید جنین در این کشور اعلام کرد.

در این مراسم مدیرعامل این شرکت ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، تمام تلاش ما بر این است که در مدت زمان کوتاهی پس از امضای تفاهم نامه، عملیات اجرایی آن آغاز شود. انتظار می رود ظرف دو سال آینده آزمایشگاه تولید جنین در کنیا ایجاد شود.

وی به جهت گیری و رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارز حاصل از آن اشاره کرد و تصریح کرد: تحقق این هدف و دستیابی به عنصر بنیه اقتصادی در شرکت های وابسته به اوقاف و حوزه کسب و کار است. در حال حاضر یک سازمان امور خیریه در حال شکل گیری و تعاملات در حال توسعه است و در راستای تحقق همین هدف با شرکت های بزرگ و شناخته شده بین المللی است.

تبلیغات بنری