اخبار اخبار تکنولوژی

انتظار جامعه علمی از وزیر علوم بالاست

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علمی اقتصاددانان ایران از وزارت علوم حسین سیمایی امروز بعدازظهر (پنجشنبه) با شرکت سید احمد رضا خضری مشاور وزیر و مدیرکل وزارت و روابط عمومی گفت حبیبه معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان؛ وی به دیدار استاد حسین صفایی، نویسنده، مترجم، حقوق دان، استاد و شخصیت علمی برجسته کشور رفت و در دوران دانشجویی مقام و منزلت استاد خود را ارج نهاد.

ادامه مطلب

پروفسور صفایی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر سیمایی جمع آوری معقول و قابل اعتمادی است و در این عصر فراگیر بودن نادر است و باید قدر آن را دانست. جامعه علمی از وزیر علوم انتظارات زیادی دارد و امیدوارم با انتصابات خوبی که جنابعالی در ادارات انجام داده اید و خواهید کرد، تحول مثبتی در آموزش عالی ایجاد شود.

وی افزود: شاید نتوان به نقطه ایده آل رسید اما قطعاً انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی را برآورده خواهید کرد. اساتید و اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها قشر تأثیرگذار جامعه هستند که باید به آنها اعتماد کرد تا نقش اصلی خود را در هدایت جامعه دانشگاهی به ویژه جوانان ایفا کنند.

در این دیدار دکتر سامی نیز با تجلیل از جایگاه علمی این استاد برجسته و شخصیت حقوقی کشور گفت: احساس مسئولیت دکتر صفایی همواره شایسته تقدیر بوده و هست و به خود می بالم که زیر بار نشستم. دستورالعمل های او یکی از افتخارات علمی و دانشگاهی کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از متن تقدیرنامه ای که به دکتر صفایی تقدیم کرده است، بیان کرد که انسان بقای خود را مدیون کاشفان علم است که عمر خود را در گوشه و کنار کتابخانه ها و در گوشه ای سپری کردند. گمنامی و سخاوتمندانه تمام دارایی خود را خرج کردند و سرمایه خود را مانند گنجی برای امروز و فردا کردند تا در خیانت سنگین جهل و عصا و دارو و کرامت انسانی قرار گیرند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه خدمت به فراگیران و اشاعه دهندگان دانش را بر عهده دارد و از این رسالت خرسند است که می تواند در آیینه بزرگان علم، تربیت نسل های جدید علما و دانشمندان را بازاندیشی کند.

استاد دانشگاه تهران: جامعه علمی از وزیر علوم انتظارات زیادی دارد

او در نهایت تایید کرد؛ دکتر حسین صفایی نام برجسته و منحصر به فرد عصری است که به وضوح می تواند حجتی برای علما و مایه مباهات فرهیختگان این عصر باشد که فضائل آنها به وفور بیان شده است. خوشحالم از حضور ایشان تشکر می کنم و رنج ها و ریاضت های او را در دیدار با این عالم و دانشمند تحسین می کنم.

دکتر حسین صفایی حقوقدان، نویسنده، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و عضو دائم فرهنگستان علوم است. وی همچنین تجربه ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را دارد و در حال حاضر سمت سردبیری فصلنامه علمی تخصصی دایره المعارف های حقوقی را بر عهده دارد.

صفایی یکی از برندگان سومین جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال 1392 است که در سال 1392 به همراه 11 چهره برجسته علمی کشور اولین «جایزه تعالی معرفتی» را دریافت کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال