اخبار اخبار اقتصادی

اقتصاد ژاپن کوچک شد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه اول کاهش یافت و جو کسب و کار در بخش خدمات این کشور در ماه ژوئن به دلیل نگرانی از افزایش هزینه ها، خنثی کردن افزایش اعتماد کارخانه ها و اشاره به مصرف ضعیف، تیره شد، اما نظرسنجی سه ماهه تانکان نشان داد که شرکت ها در نظر دارند. انتظار می‌رود افزایش مخارج سرمایه‌ای و تورم در سال‌های آینده در حدود هدف ۲ درصدی بانک مرکزی ژاپن باقی بماند و انتظارات بازار برای افزایش کوتاه‌مدت نرخ بهره حفظ شود.

این نتیجه که پیش از نشست سیاست گذاری بعدی بانک مرکزی ژاپن در 30 تا 31 ژوئیه ارائه می شود، تصمیم آن را برای افزایش سریع نرخ بهره پیچیده خواهد کرد.

شرکت‌های بزرگ قصد دارند در سال مالی جاری منتهی به مارس 2025 هزینه‌های سرمایه‌ای را 11.1 درصد افزایش دهند، در حالی که در نظرسنجی قبلی 4 درصد افزایش یافته است. بسیاری از آگاهان بازار انتظار دارند که بانک مرکزی ژاپن در سال جاری مجدداً نرخ بهره را از سطح نزدیک به صفر فعلی افزایش دهد.

در حالی که تورم برای دو سال بالاتر از هدف بانک مرکزی ژاپن باقی مانده است، بهبود اقتصادی شکننده ژاپن مسیر افزایش نرخ بهره این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

در حالی که شرکت های تولیدی بزرگ انتظار دارند که شرایط طی سه ماه آینده بهبود یابد، همتایان آنها در بخش خدمات انتظار دارند با کاهش هزینه ها شرایط بدتر شود. تولید ناخالص داخلی واقعی ژاپن در دوره ژانویه تا مارس 2.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که نسبت به برآورد قبلی 1.8 درصد کاهش داشت.

به گزارش رویترز، با کاهش هزینه های شرکت ها و خانوارها، اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول 1.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. در حالی که تحلیلگران انتظار دارند که رشد در سه ماهه جاری بهبود یابد، ین ضعیف با افزایش هزینه واردات سوخت و مواد غذایی بر احساسات خانوارها تأثیر می گذارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال