اخبار اخبار اقتصادی

افزایش ۵۷ درصدی دستمزد بهبود معیشت کارگران را رقم زد

تبلیغات بنری


به گزارش اقتصادنیوز ایران، حجت‌الله عبدالمالکی، اولین وزیر کار در دولت سیزدهم و از اعضای ستاد سعید جلیلی، از تصویب افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال 1401 خبر داد که این اتفاق در طول سال‌های گذشته رخ داد. دوره او این وزارتخانه گفت: اگر کارگران عزیز کشورمان به یاد داشته باشند در سال 1401 هجری شمسی در دولت شهید رئیسی 57 درصد افزایش حقوق را اجرا کردیم که باعث بهبود معیشت کارگران عزیز کشورمان شد.

وی افزود: در آن زمان برخی مخالف این اقدام بودند و از رئیس جمهور خواستند که این مصوبه را لغو کند و اکثر کسانی که مخالف این مصوبه بودند اکنون در ستاد دکتر جلیلی تلاش می کنند ایشان را رئیس جمهور کنند در حالی که آقای جلیلی زمان مخالف این تصمیم و از آن حمایت کرد.

0 ثانیه از 1 دقیقه و 10 ثانیهسایز 90%

او زندگی می کند

ساعت 12

ساعت 12

01:10

یکی از اعضای ستاد انتخاباتی جلیلی خطاب به کارگران گفت: اگر آقای جلیلی رئیس جمهور شود روزگار و روزگار بهتری برای کارگران پیش می آید و برعکس اگر آقای مازیکیان رئیس جمهور شود فشارهای معیشتی جدی برای آنها به وجود می آید.

به گفته عبدالمالکی، آقای جلیلی همزمان با این تصمیم موافقت کرده و از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران حمایت کرده است.

به گزارش توژال، حداقل دستمزد کارگران در دولت سیزدهم سالانه ۴۰ درصد افزایش یافت و به گفته معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سه سال گذشته دستمزدها افزایش یافت. جامعه کارگری شاهد افزایش بیش از 170 درصدی بوده است و به گفته کارشناسان، افزایش حقوق باعث ایجاد روحیه کاری و افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال