اخبار اخبار فرهنگی

افزایش مراجعه زائران به مراکز درمانی پس از حج

تبلیغات بنری


دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز حج تمتع جمعیت هلال احمر در گفت و گو با مجله توژال، با اشاره به افزایش مراجعه زائران به مراکز درمانی و کلینیک ها، تعداد مراجعه کنندگان را بیان کرد. مراکز درمانی مکه و مدینه افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که طی 24 ساعت گذشته در مکه که میزبان 58 هزار زائر بود، نزدیک به 12 هزار نفر از این مراکز بازدید کردند.

وی ادامه داد: پس از عملیات تشریق، حجاج را از مکه خارج می کنیم و زائران مدینه تا چند روز دیگر به وطن خود باز می گردند. در حال حاضر 37 زائر در بیمارستان های عربستان بستری هستند و از زمان آغاز پروازها 33 بیمار به این کشور منتقل شده اند. روز سه شنبه (14 تیرماه) 15 بیمار دیگر برای درمان به ایران منتقل می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و عمره با تشریح اینکه 7 زائر ایرانی در بیمارستان های عربستان زیر دستگاه تنفس هستند، گفت: در صورت بهبودی و خروج از دستگاه تنفسی این بیماران در اسرع وقت به ایران منتقل می شوند. در صورتی که شرایط نیاز به تیم پزشکی از ایران برای جابجایی داشته باشد، تیم پزشکی به عربستان سفر کرده و زائران را به کشور منتقل می کند.

وی بر لزوم رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی تاکید کرد و گفت: اساساً بعد از ایام تشریق بیماری ها افزایش می یابد، بنابراین اهمیت رعایت نکات بهداشتی بیشتر می شود، بنابراین از ماسک و حصیر شخصی استفاده کنید. زیارت حرم و جلوگیری از گرمایش و سرمایش اتاق یکی از مهم ترین نکات برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها تا بازگشت زائران به منازل است.

مرعشی همچنین گفت: تا امروز (دوشنبه 13 تیرماه) 20 زائر جان باختند.

امسال حدود 87 هزار و 600 ایرانی در مناسک حج شرکت کردند. عربستان سعودی تعداد زائران امسال را حدود 1.8 میلیون نفر اعلام کرد. بر اساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرد، بیش از 1300 زائر در حج جان باختند و آفتاب‌زدگی یکی از عوامل مرگ این زائران عنوان شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال