اخبار اخبار تکنولوژی

افزایش حملات سایبری رکورد زد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، آمارهای این شرکت امنیتی حاکی از آن است که گروه های تبهکار در این مدت 1310 حمله انجام داده اند که نسبت به سه ماهه قبل 36 درصد رشد داشته و به رکورد 1688 حمله ثبت شده در سه ماهه سوم نزدیک می شود. سال 2023. .

آنچه این گزارش تایید می کند این است که افزایش شدید حملات در سه ماهه دوم سال جاری نشان می دهد که مهاجمان دوباره به جلو حرکت کرده اند. اگرچه عملیات‌های باج‌افزاری مانند Nobros تعطیل شده‌اند، به نظر می‌رسد زیرگروه‌های ماهر آن همچنان فعال هستند.

بر اساس گزارش سیمانتک، اختلال در فعالیت های Lockbit، بزرگترین گروه باج افزار ارائه دهنده خدمات باج افزار، منجر به کاهش حملات باج افزار در سه ماهه اول سال 2024 شد، اما آخرین گزارش نشان می دهد که مجرمان سایبری در حال ظهور مجدد هستند. در سه ماهه دوم، 353 حمله مرتبط با فعالیت lockbait وجود داشت که بالاترین سطح شناسایی شده تا به امروز است.

گروه های جدیدی مانند Qilin از زمان برچیده شدن Lockbit بسیار فعال بوده اند و در سه ماهه دوم سال جاری 97 حمله انجام داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است. باج افزار حملات خود را از Q1 به Q2 سه برابر کرد، که ممکن است ثابت کند که غیرفعال کردن Lockbite به جای ایجاد اختلال در فعالیت های باج افزار، تنوع را ایجاد کرده است.

به گزارش TechRadar، پرداخت باج در سال های اخیر گران تر شده و به طور متوسط ​​به 1.5 میلیون دلار رسیده است. امنیت سایبری برای سازمان‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و درک و خنثی کردن خطرات باج‌افزار برای هر کسب‌وکاری ضروری است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال