اخبار اخبار ورزشی

اصلاح آیین‌نامه هیات‌های ورزشی توسط وزارت ورزش+ ابلاغیه

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، آیین نامه فعالیت تیم های ورزشی در سطح استان و شهرستان بر اساس اساسنامه ورزش آماتوری کشور توسط معاونت توسعه لیگ و ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد. فدراسیون ها جمهوری اسلامی ایران در 23 مهر 1377 و 24 اردیبهشت 1379 به تصویب هیأت وزیران رسید و در 26 خرداد ماه سال جاری (1403) به تصویب وزیر ورزش و جوانان رسید.

اصلاح لیست تیم های ورزشی توسط وزارت ورزش + اطلاعیه

دو بار دیگر قبل از این آیین نامه فعالیت تیم های ورزشی در استان ها و شهرستان ها اصلاح شد.

بار اول آیین نامه فعالیت تیم های ورزشی در سطح استانداری و شهرستان با اعتراض جمعی روسای فدراسیون ها اصلاح و مجدداً ابلاغ شد. در 25 آذر 1400 روسای 28 فدراسیون ورزشی در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان اعتراض خود را نسبت به کاهش اختیارات روسای فدراسیون های ورزشی در شورای شوراهای ورزشی نواحی و شهرها اعلام کردند مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با این اصلاحیه آیین نامه جدید فعالیت تیمی در سطح استان و شهرستان به فدراسیون های ورزشی ارسال شد.

و سپس برای بار دوم در اواخر دی ماه 1401 ه وزارت ورزش و جوانان بار دیگر در آیین نامه فعالیت تیم های ورزشی در سطح استانداری و شهرستان تغییراتی ایجاد کرد و از ماده (28) و تبصره (40) به ماده (30) و تبصره (24) تغییر یافت. وزارت ورزش و جوانان در متن آیین‌نامه جدید اعلام کرد: این آیین‌نامه و اصلاحیه‌های آن بر اساس ماده (34) قانون اساسی فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ماده (30) و تفاهم نامه (24) تنظیم شده است. در مورد 22 آذر 1401 هجری شمسی با تصویب وزیر ورزش و جوانان اعلام شد که با تصویب و ابلاغ این آیین نامه، مقررات و دستورالعمل های قبلی لغو شد.

به منظور مشاهده متن کامل و اصلاح شده آیین نامه تنظیم کار تیم های ورزشی در استان ها و شهرستان ها که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار توژال قرار گرفته است. می توانید اینجا کلیک کنید.

این آیین نامه و اصلاحیه های آن به استناد ماده (34) قانون اساسی فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ماده (30) و تفاهم نامه (28) در تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری به تصویب وزیر ورزش و جوانان رسید. با تصویب و ابلاغ این آیین نامه کلیه مقررات اعم از آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های قبلی.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال