اخبار اخبار اقتصادی

استقرار نظام اقتصادی مردم محور، بهترین راه مقابله با تحریم‌های بین‌المللی

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، تعاونی ها محبوب ترین و اجتماعی ترین بخش اقتصاد هستند که نقش مهمی در برقراری عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد، رفع تبعیض و فقرزدایی و تأثیرگذاری بر رشد و توسعه اجتماعی دارند. تمایز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه.

با توجه به توانمندی های بالای این بخش از اقتصاد کشور، قانون اساسی، قانون سیاست عمومی، اصل 44، قانون مالیات ها، برنامه های پنج ساله توسعه و سند چشم انداز 1404 نگاه ویژه ای به بخش تعاون دارند. و با توجه به مزیت هایی که دارد، مشاغل بالای این بخش و معافیت ها و مشوق های مورد انتظار.

به گفته کارشناسان، اجرای الگوی تعاونی در کشور امکان تجمیع منابع اندک مردم برای تکمیل پروژه های ناتمام، افزایش بهره وری بنگاه ها و ایجاد بستر اشتغال پایدار را فراهم می کند.

به گفته کارشناسان، بخش تعاون یکی از راه های مهم رشد و توسعه اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی پایدار به شمار می رود و علیرغم روندهای فراوان در حوزه مسکن، اعتبار، مصرف، آموزش، بهداشت، درمان، تولید و توزیع. لازم است. برای اینکه دولت از توانمندی های مغفول مانده بهره برداری کند، مابقی این بخش مورد استفاده بهتر قرار گرفت.

رضا وفا یگانه – معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران – معتقد است: اصل همکاری تعاونی ها و برنامه ریزی برای ایجاد تشکل های اقتصادی بزرگ و چند نفره یکی از مزیت های مهم بخش تعاونی است و این مزیت ارزشمند فرصت نادری برای فعالان اقتصادی برای استفاده از کارایی مقیاس، چرا که تولید، تکمیل زنجیره های تولید را با کمک فعالان هر بخش و ایجاد تعاونی های عرضه و تقاضا به منظور کاهش هزینه های مربوط به فرآیند عرضه واحدهای تولیدی فراهم می کند.

وی می گوید: این مدل باعث می شود که فشار هزینه کمتری بر واحدهای تولیدی برای انجام این فعالیت ها وارد شود و امکان تجمیع منابع اندک مردم برای تکمیل پروژه های ناقص، کمک به تبدیل واحدهای کوچک به واحدهای بزرگ و متوسط ​​و ارتقای سطح سود فراهم شود.

به گفته معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران، فدراسیون های تعاونی به دلیل ارتباط سیستماتیک با پایه تولید، ابزار بسیار مناسبی برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور و تعیین اولویت های اقتصادی بر اساس نیاز بازار هستند.

ایجاد نظام اقتصادی مردم محور بهترین راه مقابله با تحریم های بین المللی است

به گزارش مجله توژال، گفتمان همکاری امروز در بسیاری از کشورها به تکمیل زنجیره های تولید کمک کرده و از آنجا زمینه ایجاد فرصت های شغلی و خلق ثروت بیشتر را فراهم کرده است.

عبدالله بهرامی – فعال تعاونی – در گفت و گو با توژال به لزوم استفاده دولت از توانمندی های تعاونی ها پرداخت و تاکید کرد: تعاونی ها با ایجاد شبکه های تولید و توزیع گسترده می توانند وابستگی به واردات را کاهش دهند و به تولید داخلی وابسته باشند. .

وی تعاونی ها را راهکاری ایده آل برای مقابله با تورم، گرانی و افزایش قیمت می داند و می گوید: وجود شبکه تعاونی های تولیدی و توزیعی از افزایش قیمت ها در بازار جلوگیری می کند و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار می دهد.

این فعال تعاونی بر ایجاد نظام اقتصادی مردم محور تاکید می کند و می گوید: در شرایطی که کشور با چالش های اقتصادی و تحریم های بین المللی مواجه است، تعاونی ها می توانند به عنوان ابزاری موثر و کارآمد ایفای نقش کنند.

بهرامی در عین حال بر مشارکت و مشارکت مردم در فعالیت های جمعی تاکید کرد و گفت: مردم می توانند از طریق عضویت در تعاونی ها و مشارکت در طرح های تعاونی و از طریق خرید محصولات تعاونی و بهره مندی از خدماتی که شبکه تعاونی از آن حمایت می کند در فرآیند همکاری مشارکت داشته باشند.

امروزه نقش منحصر به فرد تعاونی ها در بهبود فضای کسب و کار، ارتقای عملکرد و تولید و ساماندهی نظام توزیع و عرضه بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش سایت توژال، کارشناسان و تحلیلگران سال هاست که بر ضرورت بهره برداری از توانمندی های مغفول مانده بخش تعاون و برون رفت از چالش های اقتصادی، بحران ها، تحریم ها و بسیاری از معضلات کشور در توسعه بخش تعاون و تعاون تاکید دارند. بخش تعاونی آنها ایجاد یک نظام اقتصادی با محوریت مردم را اعلام می کنند.

تبلیغات بنری