اخبار اخبار تکنولوژی

استقبال ازبک‌ها از پلتفرم‌های آموزشی، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌های ایرانی

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران، امیرحسین میرآبادی که با همراهی معاونت سیاستگذاری و نظارت راهبردی و همچنین دبیر تیم توسعه فرهنگی و فناوری های نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به ازبکستان سفر کرد. اولویت های همکاری معاونت علمی او مشاور بود.

وی با بیان اینکه خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) در ازبکستان یکی از فعال ترین اکوسیستم های فناوری و نوآوری در عرصه بین المللی در چارچوب وظایف معاونت علمی دانشگاه است، تاکید کرد: قطعا این فضا بستر مناسبی است. برای ارتباط و شبکه اکوسیستم فناوری و نوآوری با هدف توسعه صادرات.

ادامه مطلب

صنعت آموزش و یادگیری مورد استقبال ازبک ها قرار گرفته است

به عنوان یکی از فعالان عرصه آموزش و توانمندسازی حاضر در این مراسم اظهار داشت: با توجه به دیدارهای تجار با نهادهای دولتی، استقبال فعالان عرصه آموزش و یادگیری، تجهیزات آموزشی، آزمایشگاه های مجازی و حوزه نشر و همچنین زمینه فعالیت های مشترک و تهیه تفاهم نامه های همکاری مشترک و همچنین ایجاد مدرسه مشترک از جمله فعالیت ها و دستاوردهای وی در زمینه صنایع خلاق در زمینه آموزش و یادگیری.

یاسر قرایی وی افزود: کمک به فروش و کسب اولیه سهام در حوزه نشر با محوریت آموزشی و همچنین ایجاد برند مشترک از جمله پیشنهادات طرف ازبکستانی و تاجیکستانی حاضر در برنامه هیئت تجاری بیسبوم بود. صنایع خلاق.

طبق انتظارات اکوسیستم از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه، ضرورت حفاظت و اعتمادسازی و کمک به تسهیل ارتباطات، تبادل و ارتباط بین طرفین ایرانی و ازبکستانی مطرح شد.

ازبک ها از پلتفرم های آموزشی، بازی های رایانه ای و انیمیشن ایرانی استقبال می کنند

بازی های رایانه ای با قابلیت مناسب برای ورود به بازار ازبکستان

یکی از فعالان صنعت بازی های رایانه ای از بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نماینده این اکوسیستم نیز در این رویداد به بیان توانمندی ها و اقدامات شرکت های این حوزه در موضوعاتی چون تعداد جلسات شرکت کنندگان، توسعه مبادلات تجاری و فروش پرداخت. بازی های ایرانی و همچنین محصولات به درخواست طرف ازبکستانی، علاوه بر امکان فروش بین المللی این محصولات، برنامه ریزی و حضور در رویدادهای مشترک با استفاده از توانمندی ها و نیازهای طرف ازبکستانی.

علی رضا فراهانی وی تصریح کرد: تمرین مسابقه نویسی یکی از مواردی بود که تیم ازبکستانی از آن استقبال کرد. بنابراین، دو طرف به دنبال توسعه تعامل و تبادل بین خود در این بخش بودند. حجم مبادلات جاری با ازبکستان حدود 90 میلیون دلار است که با حمایت های معنوی و امکانات معاونت علمی، پتانسیل دو برابر شدن این حجم را دارد.

در این جلسه یکی از مدیران شرکت های فعال در حوزه بازی های رایانه ای به سخنرانی پرداخت و سوابق و حجم بازار شرکت خود و همچنین توسعه فعالیت های این شرکت در روسیه و منطقه بریکس و حضور پایگاه ها را ارائه کرد. در کشورهای دارای مزیت رقابتی، با تمرکز بر اعتصابات و حمایت، و خواستار دستیاران علمی و فناوری ضروری است.

جهانبخشتداوم حضور فعالان در نظام صنایع خلاق عامل اصلی تحقق تکالیف توسعه فناوری و اقتصاد خلاق و دانش بنیان برای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تلقی شد.

یکی دیگر از فعالان لوازم التحریر نیز در این نشست گفت: با توجه به جلسات تجاری برگزار شده، بحث قیمت گذاری و تعرفه های حدود 10 درصدی بین ایران و ازبکستان با در نظر گرفتن حاشیه سود کم فعلی حوزه نوشت افزار از مهمترین موضوعات است. چالش های اصلی صنعت در ازبکستان.

جلالیان وی به وجود خلأ جدی در فعالیت صنعت نوشت افزار در ازبکستان به عنوان یکی از فرصت های توسعه بازار این محصولات در این کشور اشاره کرد.

استقبال ازبکستان از تولیدات، سریال ها و انیمیشن های ایرانی یک فرصت بزرگ است

در این نشست یکی از فعالان عرصه انیمیشن در کشور نیز از حمایت ستاد فرهنگی و فناوری های نرم معاونت علمی برای برگزاری این رویداد قدردانی کرد و به استقبال از تولیدات و سریال های انیمیشن اشاره کرد. ازبک ها بزرگترین فرصت با توجه به خلأ در این زمینه در کشورشان است که نباید از دست داد.

متشکرم در این راستا ایفای نقش تسهیل گری معاونت رایزنی علمی برای ایجاد استودیو و توانمندسازی تولیدکنندگان انیمیشن ایرانی که بسیار با استعداد هستند و از بسیاری از کشورهای منطقه و اطراف ایران برتری دارند، اقدامی ضروری است.

وی گفت: ازبکستان کشوری در جهش اولیه در فعالیت و رشد صنعت انیمیشن است و این فرصتی برای توسعه صنعت انیمیشن در حوزه صادرات است.

در ادامه این نشست، از سوی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی و به نمایندگی از فعالان اکوسیستم صنایع خلاق حاضر در این رویداد، از گروه ایرانیان آی‌هیت در ازبکستان با اهدای هدایایی از سوی صنایع خلاق تجلیل شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال