اخبار اخبار تکنولوژی

استعداد، موقعیت و محرومیت ویژه، معیارهای اعطای راتبه «دانای ایران» است

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران، رسول اکرم (ص) می فرمایند وی با اشاره به اینکه دومین جلسه کارگروه اعطای رتبه علمی در دانایی ایران با حضور اعضای تیم کاری برگزار شد، گفت: در این جلسه معیارهای گزینش مشخص و اولویت با دانشجویان معرفی شده بود. برای رتبه های علمی عناوین دانایی ایران از جمله «استعداد ویژه»، «وضعیت ویژه» و «محرومیت ویژه» مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه فرمت کارنامه بررسی پرونده دانشجویان معرفی شده برای استفاده از حقوق دانا بررسی شد. این کاربرگ حاوی اطلاعاتی مانند «ویژگی‌های فردی»، «ویژگی‌های خانوادگی»، «ویژگی‌های روان‌شناختی»، «ویژگی‌های تحصیلی و سوابق»، «سوابق استعداد»، «سوابق فرهنگی و اجتماعی»، «علاقه‌ها» و «انگیزه‌نامه» است. اعضای تیم جزئیات برگه را بررسی می کنند.

استعداد، موقعیت و محرومیت ویژه ملاک اعطای جایزه است

بر اساس آنچه بنیاد ملی نخبگان در اجرای دستور رئیس جمهور شهید و رئیس هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان در سیزدهمین همایش ملی نخبگان (مهر 1402 ه. سند راهبردی کشور در خصوص امور نخبگان و در راستای انجام مأموریت و تحقق اهداف «شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» «به دانشجویان برگزیده رتبه علمی اعطا می شود.

دانش آموزان با استعدادهای برتر برای بهره مندی از تسهیلات این سیاست باید تاییدیه یکی از نهادهای درج شده در این سامانه را دریافت کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال