اخبار اخبار فرهنگی

از یک فراخوان بازیگری تا چند ماجرای دیگر

تبلیغات بنری


داوری 49 فیلم پذیرفته شده در مرحله نهایی مسابقه انیمیشن کوتاه و داستان کوتاه و مسابقه کودکان غزه از صبح روز دوشنبه 18 مهرماه آغاز می شود.

به گزارش مجله توژال به نقل از روابط عمومی رسانه و رسانه سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، در بخش داستان کوتاه 18 اثر، در بخش انیمیشن کوتاه 14 فیلم و در بخش انیمیشن 17 فیلم برگزیده شدند. بخش بچه های غزه آنها در این بخش هستند که توسط تعدادی از فیلمسازان قضاوت می شود.

اسامی آثاری که به این مرحله رسیده اند و هیئت داوران این بخش در اخبار آتی اعلام خواهد شد.

نمایش «مسافران جزیره آزاد» تمرینات خود را با فراخوان بازیگران جوان آغاز کرد.

به گزارش مجله توژال به نقل از روابط عمومی پروژه، تمرینات نمایش «مسافران جزیره آزاد» به کارگردانی محمدرضا عطای فر آغاز شده است. محمدرضا عطایفر کارگردان این اثر از انتخاب بازیگران جوان خبر داد و گفت: برای استفاده از استعدادهای جدید و جوان در روزهای 19 و 20 مهرماه دعوت به انتخاب بازیگران را صادر کردیم.

وی افزود: این موضوع قطعا کار ما را سخت می کند. به همین دلیل به تمرینات سخت زیادی نیاز داریم که پیش بینی می شود 3 ماه طول بکشد.

این کارگردان همچنین عنوان کرد: طراحان لباس، صحنه، موسیقی و اکشن نیز انتخاب شدند. تاریخ و مکان نمایش «مسافران جزیره آزاد» به زودی اعلام می شود.

بیش از 20 هزار تماشاگر به تماشای اجراهای تماشاخانه ایرانشهر نشستند

آمار فروش و تعداد بینندگان نمایش های برگزار شده در تماشاخانه های ایرانشهر از 7 مرداد لغایت 13 مهر 1403 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، آمار فروش و تعداد بینندگان نمایش های «تروریسم»، «فرج الاخیال»، «کالیگولا» و «مرغ دریایی» که از 7 مرداد تا مهرماه برگزار شد. 4 امسال در تماشاخانه استاد ساریگیان و نظرزاده کرمانی به تئاتر رفتند و این مخصوص اجرا بود.

نمایش تروریسم به کارگردانی ابراهیم امینی با ظرفیت 212 تماشاگر در سالن نظرزاده برگزار شد و قیمت بلیت آن 250 و 350 هزار تومان بود. وی با 43 نمایش و میزبانی از 9525 تماشاگر توانست به فروشی معادل 2 میلیارد و 585 میلیون و 620 هزار تومان دست یابد.

اجرای «تخیل کاغذی» به کارگردانی اسماعیل قرجی در سالن ورزشگاه ساریگیان با ظرفیت 150 تماشاگر و بهای بلیت 300 و 250 هزار تومان برگزار شد. با 32 اجرا و میزبانی 5 هزار و 222 تماشاگر، یک میلیارد و 190 میلیون و 5 هزار تومان فروخته شد.

نمایش «کالیگولا» به کارگردانی رویا اسدی با قیمت بلیت 300 هزار تومان در تالار استاد ساریگیان عرضه شد. با ۲۸ نمایش و میزبانی ۳۲۹۹ تماشاگر ۶۹۰ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان فروخت.

نمایش «مرغ دریایی» به کارگردانی محمد میرعلی اکبری نیز در سالن استاد نظیرزاده برگزار شد و قیمت بلیت آن به 300 و 250 هزار تومان رسید و با 28 اجرا توانست با میزبانی 2 هزار و 396 تماشاگر به فروش 425 میلیون و 405 هزار تومانی دست پیدا کند. .

«آنها مرا دوست داشتند» از ۲۷ مهرماه در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.
به گفته مشاور رسانه ای پروژه، فیلم سینمایی «دوستم داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه کنندگی و سرمایه گذاری ایرج رحمانی از ۲۷ مهرماه زیر نظر سینما هویزه مشهد اکران می شود.
به گفته ایرج رحمانی، با تدوین مجدد زهرا احمدی توشایی، این فیلم در نسخه ای کاملا متفاوت نسبت به نسخه ای که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده اکران می شود. صداگذاری را آقای محمود موسوی نژاد و تصحیح رنگ و نور سامان مجدوی در این فیلم انجام دادند.

از دعوت به بازیگری تا ماجراهای بسیار دیگر

در آستانه اکران از پوستر این فیلم با طراحی کیارش کاویان نیز رونمایی شد.
امیرحسین آرمان، امیر جعفری و مهسا اسماعیلی به عنوان چهره های جدید – در کنار نسیم ادبی، شهرام قیدی، هادی تسلیمی، سیدعلی صالحی، ایرج رحمانی و (از نظر فنی) لیلا بلوکات بازیگرانی هستند که در «دوستم داشتند» بازی کردند. سینا غفاری، حسین سلمانی مروست، شیلان مدنی، لیلا حسنی و اله داودی از هنرجویان آکادمی بازیگری آوین از دیگر چهره های جدید این فیلم هستند.
«دوستم داشتند» در دو رشته بازیگر نقش مکمل مرد (امیر جعفری) و بهترین طراحی گریم (امید گلزاده) نامزد دریافت سیمرغ بلورین چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.
پخش این فیلم به عهده شرکت نیمروز فیلم (مهدی صباغ زاده) می باشد.
دیگر بازیگران اصلی این پروژه سینمایی عبارتند از: نویسندگان: محمدرضا رحمانی، محسن دین محمد، مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل نباتی، مدیر صدابرداری: علی قرقاوی، طراح گریم: امید کلزاده، آهنگساز: بهنام ابطحی، طراح صحنه: فرهاد ابراهیمی، لباس . طراح: محمدرضا رحمانی، حنا کارگسلو، مشاور رسانه ای: امین اعتمادی مجید، عکاس: رامونا مریان، مدیر خرید: مجید رنجبر، مدیر بازرگانی: مهسا مهاجر، دستیار تولید: احمد زنگنه بدکربه.

تبلیغات بنری