اخبار اخبار فرهنگی

از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین نشست از نهمین دوره نشست فیلم کوتاه روز یکشنبه 19 تیرماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه برگزار می شود. در سینما بهمن محوطه دانشگاه.

در این دوره از فصل نهم بتوک به همت انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «یه چوم یی لینگ» به کارگردانی یاسر برزگر، «آشیا» به کارگردانی محمد صادقی، «پی هوا» به کارگردانی رویا پارسا و «رو پیه شب» به کارگردانی سعید کاشاورز روی پرده می رود.

امیررضا نوریبرتو نویسنده، روزنامه نگار و منتقد سینما کارشناس نشست فیلم کوتاه این نشست خواهد بود که پس از نمایش با کارگردانان فیلم کوتاه به گفت و گو و تحلیل و بررسی آثار می پردازد.

محمد صبری به عنوان مجری خبره در این برنامه حضور خواهد داشت.

«یه چم یه لنگ» نوشته یاسر برزگر برگرفته از داستانی اسطوره‌ای شمالی است. داستانی که در گذشته برای بچه ها تعریف شده بود تا از ورود به جنگل بترسانند به همین دلیل است که سعی می کند بچه ها را بترساند.

«یه چوم یه لنگ» موجودی تخیلی و افسانه ای یک چشم و یک پا است و در برخی مناطق شمال کشور از جمله به دلیل تلاش برای ترساندن کودکان نامش را می آورند. طبق این افسانه، هیولای یک چشم همه جا به دنبال کودکان می گردد و کودکان تنها را می ترساند.

«چیزها» اثری به نویسندگی و کارگردانی محمد صادقی و تهیه کنندگی مشترک انجمن فیلم جوانان ایران – دفتر مشهد و مهدی فرج است. در خلاصه این فیلم کوتاه همه چیز برای خرید است!

این فیلم در سه بخش «بهترین بازیگر زن» برای فیلم «صبیده مضحب»، «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای «علی مسجد» و «بهترین طراحی صدا» برای فیلم «حسام‌الدین ظریف» از جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی برنده شد. . ” در هند. . نامزد کرد

«رو بی شب» به کارگردانی سعید کشاورز و تهیه کنندگی مهدی حسینی در بخش معمایی و جنایی، داستان لیلا است که پس از بیست سال برای کشف حقیقت یک قتل به زادگاه پدرش بازمی گردد.

این فیلم کوتاه در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه ژاپن شرکت کرد.

فیلم سینمایی «بی هوا» به کارگردانی رویا پارسا و تهیه کنندگی مرتضی فرشباف رویا پارسا، داستان زنی به نام بهار است که این بار پس از تلاش های فراوان موفق به بچه دار شدن می شود، اما دچار تردیدهای فلسفی می شود. او و همسرش به مسافرت می روند و در اواسط بهار متوجه می شود که…

چهاردهمین نشست از فصل نهم نشست فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی و ترویجی بهمن سبز – رادیو الرویش، یکشنبه 19 تیرماه 1403 ساعت 15:00 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می شود. شامل ارائه آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود. از مخاطبانی که در هفته های گذشته در جلسه فیلمبرداری فیلم کوتاه تهران حضور داشتند، می خواهیم کارت عضویت باشگاه مخاطبان (جلسه تماشای فیلم کوتاه) را به همراه داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه مندان آزاد است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال