اخبار اخبار تکنولوژی

از همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فناوری نانو حمایت جدی می‌شود

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف ایران، امیرحسین میرآبادی، اقتصاددان در جلسه هماهنگی کارگزاران جذب هیئت های تجاری در نمایشگاه بین المللی نانو و میکرو فناوری 1403 با رویکرد برنامه ریزی و سیاسی در راستای توسعه صادرات محصولات این حوزه با حضور مسئولان ذیربط، جمعی از نمایندگان این حوزه در محل ستاد توسعه فناوری‌های نانو و خرد گفت: خوشحالیم که امروز صحبت از فناوری‌های پیشرفته در کشور است، حوزه فناوری نانو در کشور مرحله مقالات و محصولات آزمایشی و مقدماتی را پشت سر گذاشته است.

وی بیان کرد: امروز شرکت های ما محصولات خود را به صورت داخلی می فروشند و به کشورهای دیگر صادر می کنند و همین موضوع دست دلالان را برای دعوت از مهمانان خارجی، تجار و فعالان این حوزه در سطح بین المللی باز می کند.

رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناوری بین المللی زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه بر توسعه جدی همکاری های بین المللی در حوزه فناوری نانو تاکید کرد.

توسعه فناوری نانو در سطح بین المللی با کمک هشت کارگروه

همانطور که مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری در این نشست به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار داشت: 8 کارگروه در ستاد توسعه فناوری های نانو و خرد با هدف تحقق انتظارات تشکیل شد. سند استراتژی آینده آنها کار میکنند.

همکاری های بین المللی در حوزه فناوری نانو از حمایت جدی برخوردار است

راضیه کهنسال گفت: این هشت کارگروه شامل ارتقای آموزش عمومی و نانو، تامین و تقویت زیرساخت های لازم، تقویت همکاری ها و تعاملات بین المللی، توسعه و بهره برداری از سرمایه های نانو انسانی، ترویج پژوهش های مسئله محور و هدایت پژوهش های نانو هدفمند برای دستیابی به هدف است. آنها فناوری‌های کلیدی، تسهیل و تسریع تجاری‌سازی با ارائه خدمات توسعه فناوری مورد نیاز فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای صنایع از طریق کاربرد فناوری نانو و گسترش بازار نانو، سیاست‌گذاری و ارزیابی اهداف، استراتژی‌ها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و فناوری نانو. موسسات

استفاده از قابلیت های گالری نانو برای توسعه تعاملات تجاری

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و خرد همچنین با اشاره به تداوم جلسه هماهنگی عوامل جذب هیئت های تجاری با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: نمایشگاه یکی از قابلیت های جذب هیئت های تجاری و فناوری است.

عماد احمدوند وی افزود: همکاری ستاد با واسطه ها در این زمینه با هدف جذب هیئت های تجاری و فناوری از نقاط مختلف دنیا به نمایشگاه محدود نمی شود. زیرا طبق آمار، کشور ما در شاخص های مختلف از جمله جمعیت، تولیدات علمی و … درصد کمی از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است.

ایجاد شناسنامه برای محصولات نانو برای ارائه به تجار بین المللی

رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان وزارت امور خارجه در جلسه نمایندگان جذب هیئت های تجاری با تاکید بر موضوع ایجاد شناسنامه برای محصولات نانو گفت: نمایندگان می توانند محصولات ایرانی را بر اساس قوانین ارائه دهند. نیازهای کشورها با جستجو در قاره های مختلف.

حمیدرضا وحید کیانی وی افزود: کشورهای آفریقایی پتروشیمی ندارند و شرکت های فعال در حوزه پتروشیمی که محصولات نانویی تولید می کنند می توانند وارد بازار این کشورها شوند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال