اخبار اخبار اقتصادی

از هشدار تا واقعیت وامهای تلگرامی

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال؛ برخی کانال های تلگرامی به نام بانک مرکزی با وعده پرداخت وام های کلان بدون بهره، مردم را فریب می دهند، اما مردم مراقب باشند برای دریافت هر گونه وام بانکی از درگاه های رسمی بانک ها سر بزنند و گول این گونه چیزها را نخورند. . کانال ها به هر شکلی

پس از انتشار تبلیغات «وام فوری» در سطح شهر از طریق تبلیغات شبکه های اجتماعی، کانال های تلگرامی برای پرداخت وام نیز پیدا شد که منجر به افزایش سطح کلاهبرداری مردم شد.

برخی کانال های تلگرامی با جعل عنوان و تلاش برای سوء استفاده از ناآگاهی مردم، خود را منصوب بانک مرکزی معرفی می کنند. این کانال ها در معرفی خود به مردم می گویند که تحت نظارت بانک مرکزی هستند و می توانند وام های 50 میلیون تا 2 میلیارد تومانی را بدون ضامن، چک و سفته در مدت 48 ساعت به مشتریان خود بازپرداخت کنند.

یک کانال تلگرامی با عنوان وام فوری از بانک مرکزی چند هزار نفر مخاطب دارد و انواع وام های چند صد میلیونی تا چند میلیاردی را به مشتری ارائه می دهد تا به کانال بپردازد.

علاوه بر پیش پرداخت های مختلف، برای هر مبلغ تسهیلات باید مالیات جداگانه پرداخت شود. یکی از مشتریانی که فریب این کانال را خورده و در دو مرحله حدود 13 میلیون تومان به حساب مدیریت کانال واریز کرده است، می گوید: باید 5 بار به حساب ارائه شده توسط کانال با آدرس های مختلف واریز کنید. در مرحله اول 7 میلیون و 300 هزار تومان برای پرداخت وام 900 میلیونی واریز کردم و در مرحله بعد گفتند 6 میلیون مالیات بده. بعد از واریز این اعداد گفتند برای تکمیل پیش پرداخت وام باید 10 میلیون تومان به عنوان جریمه دیرکرد به حساب واریز کنید.

بنابراین در صورت عدم واریز به موقع توسط ادمین کانال، جریمه دیرکرد باید پرداخت شود! در نهایت پس از انجام مراحل سپرده گذاری قول پرداخت تسهیلات را پس از 48 ساعت می دهند.

نکته این است که اگر در هر مرحله ای قبل از تکمیل مراحل ثبت نام انصراف دهید، می گویند ثبت شده و قابل ابطال نیست، در این صورت باید پول را به صورت رسمی پرداخت کنید.

این شهروند در توضیح بیشتر می گوید: بعد از تسلیم شدنم پولم را به حسابم پس ندادند. من شکایت کرده ام و هنوز به پایان مراحل قضایی نرسیده ام. البته مسئول کانال بعد از بررسی شکایت من گفت تا 30 روز دیگر برمی گردد.

نکته عجیب این است که بررسی حساب ارائه شده نشان می دهد که این حساب حاوی آدرس پستی خاص، شماره تلفن همراه و جزئیات کامل نیست. دست شاکیان پرونده تقریباً وجود ندارد! مقامات CIO به شاکیان پرونده می گویند که احتمالاً یک حساب اجاره ای است. مشاهده پرینت حساب نشان می دهد که طی 5 روز 20 صفحه تراکنش واریز و برداشت از حساب انجام شده است.

به مردم توصیه می کنیم در صورتی که قصد دریافت تسهیلات بانکی را دارند حتما به شعب یا درگاه های بانک مراجعه کنند و فریب آدرس کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام را نخورند. بانک مرکزی مستقیما وارد مرحله بازپرداخت وام های بانکی نمی شود و این تشریفات اصلا جزو وظایف این بانک نیست. بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها نظارت دارد و برچسب «وام بانک مرکزی» و غیره فقط برای استثمار و کلاهبرداری استفاده می‌شود. /تسنیم

از هشدار تا واقعیت وام تلگرام

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال