اخبار اخبار فرهنگی

از راه‌اندازی اتاق ایرانشناسی تا تولیدات مشترک فیلم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و اویس رئوف – رئیس هیئت مدیره دانشگاه لاهور – در محل اقامت سرکنسول جمهوری اسلامی دیدار کردند. ایران دو طرف درباره موضوعات مهمی از جمله تلاش برای ایجاد اتاقی برای علم ایران و تولید مشترک فیلم در صنعت فیلم گفت و گو کردند.

در این دیدار مهران مهدی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور با اشاره به زمینه های همکاری علمی دو کشور گفت: در حال حاضر 110 دانشجو در دانشگاه لاهور داریم و امیدواریم تعداد دانشجویان بیشتری نیز افزایش یابد. قادر به انجام این کار است. برای تحصیل در این دانشگاه.

اویس رئوف، رئیس هیئت مدیره دانشگاه لاهور گفت: جوانان ایرانی با انگیزه و باهوش هستند و دانشگاه لاهور آماده پذیرایی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در رشته های دیگر است.

وی گفت: هدف این دانشگاه گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی است و آماده همکاری در برنامه شب ایرانی هستیم. ما همچنین علاقه مند به ایجاد اتاقی برای علم ایران و تولید مشترک فیلم در صنعت سینما هستیم.

مسعودی رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور گفت: تأسیس دانشگاه و توجه به علم و دانش راهی برای مقابله با افراط گرایی و جهل است. آموزش دانش آموزان و گسترش دامنه علم می تواند از بسیاری از افراط گرایی ها در منطقه جلوگیری کند.

وی افزود: امسال 100 دانش آموز دیگر به جمع دانش آموزی اضافه می شود. این توانایی بزرگی است و شما می توانید از توانایی طلاب ما در گسترش زبان فارسی که زبان شیوخ این کشور بود بهره مند شوید.

مسعودی افزود: منتظر رونمایی از اشعار فارسی شاعر بزرگ پارسی زبان پاکستانی واقف لاهوری هستیم و در زمینه تولید مشترک، وزارت ارشاد و دستگاه های سینمایی کشورمان آماده همکاری با فرهنگی و هنری هستند. برنامه های هنری در لاهور

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال