اخبار اخبار تکنولوژی

از دست ترامپ هم برای گوگل کاری ساخته نیست

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، پس از شکست گوگل در دعوی اپیک گیمز در ماه دسامبر، قاضی این هفته حکم داد که گوگل باید آرام آرام فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی را به روی رقبای خود باز کند در نظر گرفتن گزینه هایی از جمله جدا کردن ” جستجوی Google برای محصولات دیگر از این شرکت.

در حکمی که روز دوشنبه صادر شد، گوگل موظف شد به چندین قرارداد محدودکننده که مانع از اجرای فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث در اندروید می‌شد، پایان دهد. غول جستجو باید به مدت سه سال به فروشگاه های رقیب اجازه دانلود از طریق سیستم شرکت را بدهد و آنها را در دسترس کاربران قرار دهد.

این حکم به دنبال پیروزی اپیک گیمز است که در سال 2020 از گوگل شکایت کرد و گوگل را به داشتن انحصار در نحوه دسترسی مصرف کنندگان به برنامه ها در دستگاه های اندرویدی و نحوه پرداخت آنها برای تراکنش های درون برنامه ای متهم کرد. گوگل اعلام کرد که درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

این جمله بسیار مهم است. طبق اسناد دادگاه، آلفابت تا 30 درصد از درآمد سازندگان اپلیکیشن‌هایی مانند Epic را به خود اختصاص می‌دهد و تا سال 2019، فروشگاه برنامه Google Play تا 7 میلیارد دلار از درآمد عملیاتی شرکت، یک پنجم آن را به خود اختصاص داد. این کمیته باعث خشم بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن شد که برای دسترسی به کاربران به گوگل متکی هستند.

در عمل، عادت های کاربر ممکن است یک شبه تغییر نکند. با این حال، مشکلات برای آلفابت ادامه خواهد داشت. پرونده علیه نفوذ جستجوی گوگل همچنان در انتظار محاکمه بعدی است که طی آن دولت ایالات متحده راه حل هایی را که برای پایان دادن به انحصار گوگل در این زمینه دارد را اعلام خواهد کرد. درخواست وزارت دادگستری می تواند از توافقات تقسیم درآمد تا طلاق کامل باشد.

وزارت دادگستری هنوز این موضوع را اعلام نکرده است، اما ممکن است بخواهد تجارت جستجوی گوگل از سایر محصولاتش مانند اندروید یا مرورگر کروم جدا شود، که اگر به دستور قاضی باشد، بزرگترین فروپاشی اجباری یک شرکت آمریکایی خواهد بود. از آن زمان. انحلال AT&T در سال 1984. شرکت را مجبور به پایان دادن به قراردادهای تقسیم درآمد کرد.

دستور کار خصمانه مقامات ضد تراست رئیس جمهور ایالات متحده، مانند لینا خان و جاناتان کانتر، واکنش های شدیدی را در دنیای فناوری برانگیخته است: رید هافمن، یکی از بنیانگذاران لینکدین و سرمایه گذار دموکرات، خواستار برکناری لینا خان شده است. لیست رد شکایات و ادغام شامل همه چیز از مایکروسافت تا متا است.

تغییر در دولت ممکن است تأثیر داشته باشد و به موضع ملایم تری در مورد ادغام شرکت ها منجر شود. هنگامی که دولت بوش در اواسط دهه 2000 روی کار آمد، پرونده مایکروسافت برای تجزیه شرکت به پایان رسید. اما نیروهای بزرگتری علیه گوگل و اپل وجود دارد.

به گزارش رویترز، این فقط شامل قوانینی نمی شود که تلاش می کنند فروشگاه های اپلیکیشن در کره جنوبی، ژاپن یا اتحادیه اروپا را باز کنند. این فقط در مورد دعاوی خصوصی نیست، مانند مواردی که توسط شرکت های فناوری کوچک مانند Epic Games علیه انحصارات غول های فناوری تنظیم شده است. متا اخیرا یک هدست واقعیت افزوده به نام Orion معرفی کرده است. موفقیت این محصول به این بستگی دارد که آیا می تواند در سیستم بسته فعلی تلفن های هوشمند کار کند یا خیر.

تبلیغات بنری