اخبار اخبار تکنولوژی

از جدیدترین فناوری‌های دانش بنیان‌ها تا توافق نانویی‌ها با وزارت صمت

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن کارشناس اقتصاد ایراناوایل این هفته بود فرد چمرادی مدیر توسعه کارخانجات نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 10 کشور دارای کارخانه نوآوری در بخش خصوصی هستند، از ایجاد چهار کارخانه نوآوری در چهار استانداری کشور خبر داد.

ادامه مطلب

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

کارخانه های نوآوری در واقع محل تجمع شرکت ها یا استارت آپ های جدید است و خدمات لازم و مرتبط به آن به صورت متمرکز ارائه می شود. در محیط کارخانه با ایجاد نوآوری، راه حل های جدیدی برای حل مشکلات بخش های مختلف ارائه می شود.

این نام از دیاکریتیک گرفته شده است ایستگاه اف پاریس به عنوان فضای قدیمی ایستگاه قطار قدیمی پاریس به دنیا معرفی شد که غیرقابل استفاده بود، به فضایی برای استارت آپ ها با معماری مدرن و جذاب تبدیل شد. (متن کامل خبر اینجا در حال خواندن است)

حضور دانش بنیان های ایرانی در نمایشگاه کشاورزی روسیه

خبر مهم دیگر این هفته حضور تعدادی از شرکت های دانش بنیان در… نمایشگاه بین المللی کشاورزی روسیه از 13 تا 15 جولای 1403 هجری قمری در کازان روسیه (مرکز جمهوری تاتارستان) با حمایت صندوق ریاست جمهوری برای نوآوری و شکوفایی.

کشاورزی، صنعت، مکانیزاسیون، دامداری و دامپروری، بذر و نهاده ها، دسته بندی و بسته بندی، مزارع و تولیدکنندگان کشاورزی، سازه های کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات از جمله موضوعات نمایشگاه بین المللی کشاورزی کازان روسیه (آگروولگا 2024) بود.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

یکی از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت های دانش بنیان، حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های داخلی و نمایشگاه های معتبر بین المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی غرفه

اختصاص 13 هزار میلیارد تومان برای توسعه میکروالکترونیک

مدیر برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز از اوایل هفته گذشته آغاز به کار کرد. اختصاص بیش از 13 هزار میلیارد ریال منابع توسعه فناوری میکروالکترونیک و برنامه های مشترک برای معاونت علمی اعلام شد.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

محمد حسین محمدی لاریجانی وی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 99 برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور، یکی از حوزه های فناوری محرکه و مولد انرژی، حوزه میکروالکترونیک است تا با یکپارچه سازی زیرساخت های این حوزه، جذب و جذب شود. توانمندسازی نخبگان و اتخاذ تدابیر لازم. (متن کامل خبر اینجا در حال خواندن است)

آغاز ثبت نام مرحله انتخابی دومین المپیاد بین المللی فناوری نانو

با این حال ستاد توسعه نانو و میکروفناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز از آغاز ثبت نام دانش آموزان در مرحله انتخابی دومین المپیاد بین المللی نانو در هفته جاری خبر داد.

المپیاد بین المللی فناوری نانو (INO) این یک فرصت جذاب برای دانش آموزان از سراسر جهان است تا با ارائه طرح های خلاقانه خود با یکدیگر رقابت کنند. حضور گروه های فناوری در فضای بین الملل نیز بستری را برای ارتباط با مردم، مسئولان و صنعت گران سایر کشورها فراهم می کند.

دومین المپیاد بین المللی نانو قرار است از 25 تا 20 مهرماه 1403 هجری قمری به مدت پنج روز در مالزی برگزار شود.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

بر این اساس، ستاد توسعه فناوری نانو و خرد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: زمان ثبت نام علاقه مندان به مرحله گزینش این المپیاد از 10 تا 25 تیرماه و پس از بررسی و اصلاح خطاها است. طبق اطلاعات ثبت نام شدگان، مرحله داوری اولیه در نیمه دوم تیرماه اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، 10 تیم به عنوان اولین تیم های پذیرفته شده انتخاب و وارد مرحله داوری حضوری شدند و سپس مرحله داوری حضوری در نیمه اول مرداد ماه 1403 هجری شمسی در ساعت برگزار می شود. مقر نانو. و تکنولوژی دقیق

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تیمی به نمایندگی از ایران برای اعزام به مالزی بر اساس نظر داوران انتخاب می شود و سه تیم برتر توسط ستاد نانو در مرحله داوری حضوری شناسایی می شوند.

این فراخوان با همکاری بنیاد آموزش فناوری نانو برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به سایت مراجعه کنند nef.nano.ir بازدید کنید.

استریل سازی آب شرب روستایی با تکنولوژی کاملا ایرانی

همچنین در این هفته فناوران کشورمان نوآوری ها و دستاوردهای بسیاری را در رسانه ها خلق کردند و یکی از فعالان دانش در گفتگو با مجله ایرانیان اکونومیست حتی به طراحی و ساخت دستگاه پرداخت. “پمپ دوز خورشیدی قابل برنامه ریزی برای محلول کلر” به عنوان یکی از نیازهای مهم، اساسی و پرکاربرد مناطق روستایی کشور به منظور سالم سازی آب شرب این مناطق و با هزینه کم.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

محمدتقی اسفیدانی یکی از مبتکران کشور گفت: این فناوری نمونه داخلی و حتی خارجی ندارد و هم اکنون در حال افزودن کلر به آب شرب 10 روستای استان اصفهان است. (متن کامل خبر اینجا در حال خواندن است)

بومی سازی راه حل های پیشگیری از پوسیدگی دندان توسط تکنسین های کشور

یکی دیگر از پیشرفت های نوآورانه مهمی که در این هفته اعلام شد Mموفقیت یک شرکت آگاه در کشورمان در بومی سازی محلول ضد پوسیدگی دندان در یک چهارم قیمت مشابه نمونه خارجی بود.

موجودی در شکوفه مدیرعامل این شرکت فناور اعلام کرد: علاوه بر محصول قبلی، در تلاش هستیم تا محلول دیگری به نام فلوراید نقره ایجاد کنیم که به عنوان عامل پیشگیری از پوسیدگی در دنیا شناخته می شود.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

این فعال در پایگاه دانش کشورمان تایید کرد: این مجموعه فناوری برای اولین بار در ایران موفق به تولید صنعتی این محصول در سطح وسیع شده است.

راه اندازی خط تولید جایگزین سموم شیمیایی

اما در حالی که یکی از مسائل و مشکلات جدی که بخش کشاورزی کشور از آن رنج می برد، استفاده بی رویه از کودها و سموم شیمیایی در بخش کشاورزی است، شتاب دهنده دانش کشور اعلام کرده است. یکی از تیم های فناوری آنها با موفقیت خط تولید کامل یک محصول جایگزین نوآورانه برای سموم شیمیایی و آفت کش ها را طراحی، تولید و راه اندازی کرده است. او بود

مسعود العباسی وی این نوآوری را یکی از برجسته ترین دستاوردهای این شتاب دهنده عنوان کرد و گفت: طراحی، توسعه و راه اندازی این خط تولید به طور کامل توسط متخصصان داخلی نقطه عطفی در عرصه کشاورزی است.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

وی می گوید: این محصول جایگزینی بدیع برای سموم و سموم شیمیایی محسوب می شود که با حفظ سلامت محیط زیست به افزایش بهره وری و کیفیت محصولات کشاورزی کمک می کند. (متن کامل خبر اینجا در حال خواندن است)

صنعتی شدن فناوری‌های نانو و میکروفناوری استراتژیک در حال افزایش است

اما یکی از اتفاقات مهمی که در هفته گذشته رخ داد مربوط به حوزه نانو و خرد برای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود به طوری که پس از پیگیری های فراوان و با توجه به تلاش ستاد فناوری در این کشور، توافقی با هدف تسریع در ساخت فناوری نانو بین شرکت‌های نانو و وزارت صنعت، معدن و تجارت رخ داده است. توافقی که قطعا می تواند الگوی مناسبی برای سایر کادر فناورانه معاونت علمی باشد.

در این جلسه ضمن بررسی برنامه‌ها و رویه‌های اجرا شده در سال گذشته، در خصوص توسعه همکاری‌ها برای تسریع در ساخت فناوری‌های پیشرفته نانو و میکرو و گسترش کاربردهای صنعتی آنها و به منظور تسهیل بیشتر در اجرا، تبادل نظر شد. از جمله راهکارهایی که در این جلسه اتخاذ شد، توافقنامه همکاری بین این دو منعقد شد محمد جمیل فولادجار، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت حراست و عماد احمدوند، رئیس اداره توسعه نانو و میکروفناوری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش این ریاست. جمهوری امضا شد.

از جدیدترین فناوری های دانش بنیان گرفته تا توافقنامه نانو با وزارت امنیت

از محورهای اصلی این قرارداد می توان به کمک در ساخت فناوری های راهبردی نانو و میکرو، همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی مشترک در حوزه فناوری های نانو و میکرو، همکاری در تشکیل و راه اندازی مرکز تحقیقات نانو و صنعت و ایجاد زمینه های مناسب اشاره کرد. جهت اطلاع مدیران و کارشناسان و فعالان صنایع و معادن و همکاری در حوزه های تحقیقاتی با محوریت رصد فناوری های نوین، مطالعات نوآوری، ساخت نانو و خرد و برگزاری سلسله نشست های تخصصی بین مدیران و کارشناسان ستاد نانو و وزارت کشور. صنعت. حفاظت. (متن کامل خبر اینجا در حال خواندن است)

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال