اخبار اخبار سیاسی

از ایده دولت اجماع و وفاق ملی استقبال می‌کنیم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، غلامعلی حدادال با قدردانی از برگزارکنندگان انتخابات، شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی را در حفاظت از صندوق های رای دانست و خاطرنشان کرد: در این انتخابات مشارکت، رقابت، امنیت و ایمنی حاصل شد. انتخابات.” این خبر در جلسه شورای نیروهای انقلاب اسلامی اعلام شد.

امروز هم پزشکیان چهره ای دوستانه و به دور از تکبر نشان داده اند

وی در ادامه به بیان جنبه‌های مثبت شخصیت رئیس‌جمهور منتخب پرداخت و گفت: آقای دکتر مزیکیان از ۲۴ تیر تا امروز چهره‌ای دوستانه و به دور از استکبار از خود نشان دادند. چه از نظر حضور در دسته های تعزیه که دو بار در مجالس ختم بیت رهبری و هم در حسینیه ها و آسایشگاه ها و چه در گروه های شیردهی به عنوان عامه مردم شرکت می کرد. اخیراً که نمایندگان با رهبری جلسه داشتند، آقای بدیشیان به عنوان نماینده به مجلس رفتند و در صندلی خود نشستند و سپس با نمایندگان به دیدار رهبری رفتند. اینها روندهای امیدوارکننده ای هستند. نکته مهم این است که در کارنامه آقای مزیکیان چه از نظر خانوادگی، چه اخلاقی، چه انقلابی و چه از نظر مالی، هیچ نکته منفی وجود ندارد. او خود را بسیجی می داند، نه عضو هیچ جریانی. پیام هایی که او برای سید حسن نصرالله و حماس فرستاد و پاسخ هایی که به کشورهای مختلف داد همگی مثبت است.

ما از ایده یک دولت اجماع استقبال می کنیم

حدادال با بیان اینکه «نگرانی هایی در بین طیف اصولگرایان در مورد نحوه چیدمان دولت وجود دارد»، تاکید کرد: در حال حاضر در حالت انتظار هستیم و نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما مهم این است که آقای دکتر حداد ریاست دولت را برعهده خواهد گرفت. مازیکیان نیز از جریان اصولگرایان خواست تا وزارتخانه های مختلف را پیشنهاد دهند این نگرانی را به ایشان منتقل کرد که شما صد در صد از این دولت می خواهید، شورای راهبری و جریان اصلاحات را معرفی کنید یا این که آقای مازیکیان آزادانه تر تصمیم بگیرید؟ پاسخ داد که او می خواهد تا زمانی که ممکن است دولت وفاق و وحدت ملی تشکیل دهد و ما نیز از این ایده استقبال می کنیم. آقای مازیکیان از من و سایر دوستان مانند دکتر محسن رضایی و دیگران خواستند که گزینه های پیشنهادی ما را ارائه کنند و به هر حال جریان اصولگرا پیشنهادات خود را به آقایان پزشکیان ارائه کرد.

قاعده عقلانیت و غلبه بر احساساتمان

رئیس ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: اکنون دو گزینه داریم، یکی فرصت و دیگری تهدید. این به این معناست که می‌توان فضایی برای خدمت ایجاد کرد و نیروهای کشور با هم همکاری کنند و با مشکلات مبارزه کنند و این فرصت است. اما خدای ناکرده ممکن است این انتخابات و این تغییر حکومت به تهدید تبدیل شود و باید تلاش کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و راه جلوگیری از این اتفاق منفی، حکمرانی عقلانی و غلبه بر احساسات است.

در شرایطی که رهبری همه را به حمایت از رئیس جمهور و آرامش کشور دعوت می کند، حتی برخی در جریان اصولگرایی جان خود را از دست می دهند.

وی تصریح کرد: ممکن است اگر من یا حامیانم کاندیدای ریاست جمهوری می شدیم و پیروز نمی شدیم، احساسمان را جریحه دار می کردم چون تلاش می کردیم برنده شویم و احساس افسردگی، عصبانیت و ناراحتی می کردیم اما سوال اینجاست که جای عقلانیت کجاست؟ افسار را در دست احساسات و عواطف می گذاریم یا در دست عقلانیت؟ گاهی برعکس معلوم می شود; به عنوان مثال مشاهده می شود که در این شرایط که رهبری همه را به حمایت از رئیس جمهور منتخب و کشور برای صلح و ثبات دعوت می کند، حتی عده ای در درون جریان اصولگرا کشته می شوند و عده ای نمک بر سر یکدیگر می ریزند. در عوض زخم پماد بزنید. برخی قبرها را نبش قبر می کنند و پرونده های انتخاباتی، بحث های مجلس و مانند آن را باز می کنند.

درست است که مسابقه ای بود و ما برنده نشدیم

حدادال تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که یک حزب حدود 14 میلیون رای آورد و پیروز نشد و طرف دیگر بیش از 16 میلیون رای آورد. این شرایطی است که دشمن به دنبال راه اندازی جنگ حیدری نعمتی در کشور است تا اینکه این دو حزب جان خود را از دست بدهند. در اینجا رهبری به ما هشدار می دهند و از ما می خواهند که مراقب دست های بیگانه باشیم. فرض کنید منافقانی که در آلبانی نشسته اند آنچه به نام مقاله به نفع این طرف و یک کلمه به نفع طرف دیگر می نویسند و هیزم بر این آتش می افکنند، ما هم معتقدیم این ما هستیم که با هم می جنگیم اما دیگران در حال برنامه ریزی هستند پس باید از حداکثر هوش خود استفاده کنید و بپذیرید که این یک مسابقه بود و ما برنده نشدیم، اما باید ببینیم چه چیزی برای ما اصالت دارد.

دکترها رئیس همه هستند، حتی کسانی که به او رای نداده اند

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: اکنون که رئیس جمهور اکثریت آرا را به دست آورده رئیس جمهور همه است و رئیس جمهور کسانی است که به او رای نداده اند و فایده ای ندارد. در ادامه وضعیت قبل از رای گیری، قبل از انتخابات و بعد از انتخابات. بقیه به شخص رئیس جمهور است که امیدواریم استقلال خود را نشان دهد. امیدواریم رئیس جمهور همانطور که در مناظره ها گفت که عضو هیچ حزبی نیست، نشان دهد که خود رئیس جمهور است که تصمیم می گیرد.

صحت کار دولت را تایید می کنیم و اگر انتقادی داشته باشیم آن را هم مطرح می کنیم

وی تصریح کرد: باید با رعایت عقلانیت و کنترل عواطف، پرهیز از واکنش های سریع و کمک به موفقیت رئیس جمهور همانطور که رهبری فرمودند، تلاش کنیم کشور را فضایی آرام و با ثبات کنیم. زیرا موفقیت او موفقیت همه است و موفقیت او موفقیت ماست. انشاالله دولت خوبی تشکیل می شود و زمانی توافق می کنیم که دولت درست عمل کند و اگر نظر انتقادی داشته باشیم نظر انتقادی خود را مطرح می کنیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال