اخبار اخبار تکنولوژی

اروپا در سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی از آمریکا و چین عقب افتاد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، در حالی که تنها چند شرکت هوش مصنوعی در اروپا مانند شرکت فرانسوی میسترال و شرکت آلمانی آلفا وجود دارد، اتحادیه اولین قوانین جامع جهان برای کنترل هوش مصنوعی را در ماه آگوست به تصویب رساند و تاکنون به تصویب رسیده است. اجرا شد.

مدیرعامل انویدیا در جریان سفر خود به کپنهاگ گفت: اتحادیه اروپا باید پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی را تسریع بخشد. در هر کشوری این آگاهی وجود دارد که داده ها یک منبع ملی هستند.

هوانگ در دانمارک بود تا یک ابر رایانه جدید به نام Gevion را راه اندازی کند. این ابر رایانه دارای 1528 پردازنده گرافیکی (GPU) است و توسط Nvidia با همکاری بنیاد Novo Nordisk و صندوق صادرات و سرمایه گذاری دانمارک ساخته شده است.

انویدیا بزرگترین تولید کننده واحدهای پردازش گرافیکی در جهان است که به دلیل استفاده از آنها برای سرعت بخشیدن به کار هوش مصنوعی، تقاضای زیادی دارند. به عنوان مثال، برنامه چت GPT OpenAI با استفاده از هزاران پردازنده گرافیکی Nvidia ساخته شده است.

دانمارک قصد دارد از این ابر رایانه برای کشف داروها، تشخیص و درمان بیماری ها و مقابله با چالش های پیچیده علوم زیستی استفاده کند.

به گزارش رویترز، انویدیا با ارزش بازار 3.52 تریلیون دلار، دومین شرکت بزرگ آمریکایی پس از اپل است.

تبلیغات بنری