اخبار اخبار فرهنگی

ارمنستان خواهان همکاری با موزه‌های ایران

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، نشست علمی «گردشگری» همزمان با جشنواره «ناواسرد» در شهر سیسیان ارمنستان با هدف بررسی راهکارهای توسعه گردشگری ایران و ارمنستان و با حضور چهره های برجسته دو کشور از جمله آبروسیان – رئیس فدراسیون گردشگری ارمنستان – سبحانی – سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور – و محمد اسدیموحید – رایزن فرهنگی ایران – و رئیس سازمان گردشگری ارمنستان. موزه تاریخ ارمنستان، رئیس اداره گردشگری شهرداری ایروان، رئیس دانشگاه ادبیات و فرهنگ ارمنستان، نایب رئیس انجمن دوستی ایرانی و ارمنی و برخی از فعالان گردشگری در این موزه تاریخ ارمنستان را برگزار کردند.

پیش از این دیدار سفیر ایران به همراه رایزن فرهنگی از موزه تاریخ ارامنه و اکتشافات دوران هخامنشیان بازدید کرد. سفال های تاریخی که نمادی از تمدن مشترک دو کشور است و بخش فرش ارمنی با الهام از هنر اصیل ایرانی از جمله بخش هایی بود که مورد توجه ویژه قرار گرفت.

رئیس موزه تاریخ ارمنستان با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، بر همکاری مشترک دو کشور در زمینه های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد و موزه را پل ارتباطی دو ملت دانست.

وی بر لزوم برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای موزه‌ای مشترک بین ایران و ارمنستان تاکید کرد.

آبروسیان رئیس فدراسیون گردشگری ارمنستان نیز موفقیت های جشنواره غذا و گردشگری ناواسرد را چشمگیر توصیف کرد و از همکاری های سازنده سفارت جمهوری اسلامی ایران و سرکنسولگری ایران در کاپان و فرهنگی قدردانی کرد. مشاوره از ایران.

وی خاطرنشان کرد: تعداد غرفه های ایرانی در این جشنواره به 40 غرفه افزایش یافته است و تنوع برنامه های فرهنگی و هنری از استان های مختلف ایران از ویژگی های بارز این دوره از جشنواره است.

بحث برادری سیسیان و یکی از شهرهای ایران نیز مطرح شد و مقرر شد سال آینده روزهای جشنواره به دو روز افزایش یابد تا گردشگران فرصت بیشتری برای بازدید از این جشنواره داشته باشند.

جشنواره غذا، پوشاک و فرهنگ برای تحکیم روابط ایران و ارمنستان

سبحانی سفیر ایران در ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از بازدید کارکنان موزه تاریخی ارمنستان از آثار تاریخی موجود در موزه به ویژه قسمت فرش که نماد صبر و لطافت به شمار می رود و باعث ایجاد آسایش و زیبایی برای افراد می شود. انسان ها .

وی گفت: با پیگیری رایزنی‌های فرهنگی کشورمان در ارمنستان، سعی می‌کنیم ارتباط خوبی بین موزه‌های تاریخ ایران و ارمنستان برقرار کنیم.

سبحانی در خصوص جشنواره غذا و گردشگری نواسرید نیز با بیان اینکه جشنواره غذا، پوشاک و فرهنگ موجب رشد و تقویت روابط دو کشور می شود، اظهار داشت: فرصت های ایجاد شده باید شامل دیپلماسی، فرهنگ، دیپلماسی غذا و زبان باشد. ادبیات و دیگران. و از آن برای توسعه روابط دو کشور استفاده کنند.

سفیر ایران در ارمنستان گفت: امیدواریم فدراسیون گردشگری ارمنستان بتواند این جشنواره را علاوه بر سیسیان در ایروان نیز برگزار کند. زیرا با توجه به مرکزیت پایتخت و حضور گردشگران بیشمار شاهد استقبال بیشتر از جشنواره خواهیم بود.

محمد السدی محمد، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان نیز از تلاش و حمایت دولت ارمنستان و فدراسیون گردشگری این کشور برای برگزاری این رویداد فرهنگی و گردشگری تشکر کرد و گفت: سومین جشنواره از نظر برگزاری رشد چشمگیری داشته است. کمیت و کیفیت نسبت به دوره های قبل.» این رشد فزاینده علاوه بر تلاش های رئیس فدراسیون گردشگری ارمنستان، حاصل هم افزایی سرکنسولگری ایران در کاپان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی های فرهنگی بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال