اخبار اخبار سیاسی

ارسال لایحه اصلاح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، متن لایحه قانون اصلاح تناسب حقوق بازنشستگان به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف

جناب آقای رئیس شورای اسلامی

سلام

در اجرای اصول (۷۴) و (۱۳۱) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، لایحه قانون اصلاح قسمت (۲) بند (ر) ماده (۲۸) و تبصره (۴) ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه مورخ 24/04/1303 هجری شمسی به تصویب هیئت وزیران رسید. دو دوره فوری به عنوان ضمیمه مراحل قانونی ارائه می شود.

محمد مخبر – سرپرست ریاست جمهوری

ارجاع لایحه قانون اصلاح حقوق بازنشستگان به مجلس

مقدمه توضیحی:

نظر به اینکه در جزء (2) بند (ر) ماده (29) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1/3/1303 هجری شمسی صرفاً تناسب بین بازنشستگان. از حداقل دستمزد و با توجه به اینکه حقوق بازنشستگی حدود 75 درصد ذکر شد، از بین بازنشستگان تأمین اجتماعی، حداقل دستمزد کمتر از آن است و بنابراین عبارت «غیر از حداقل دستمزد» در قسمت فوق به معنای دستمزد است. اینکه این افراد مشمول تناسب نیستند و همچنین به منظور اجازه ادامه خدمت کارکنان در مؤسسات پس از موعد مقرر در بندهای (۲) تا (۵) ماده (۲۹) قانون فوق الذکر، پیش‌نویس قانون ذیل که به تصویب مجلس نمایندگان رسید: هیات وزیران با دو مهلت فوری جهت جلوگیری از اعتراض مستمری بگیران ذی ربط، تشریفات قانونی مربوطه را ارائه می نماید:

اصلاح طرح قانون جزء (2) بند (ر) ماده (28) و تبصره (4) ماده (29) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران.

ماده 1 – در بند (2) بند (ر) ماده (28) قانون عبارت «غیرحداقل اخذ» حذف و تبصره زیر به قسمت مذکور اضافه می‌شود.

تبصره – حداقل مبلغ تعدیل متناسب هر سال معادل ده درصد (10%) حداقل مزد مقرر در قانون کار است و در مورد اشخاصی که مستمری آنها بر اساس سنوات بیمه پرداخت می شود، این مبلغ متناسب است. تا تاریخ پرداخت حق بیمه آنها.»

ماده 2 – در تبصره (4) ماده (29) قانون عبارت «خودرضایتی» حذف می شود.

ارجاع لایحه قانون اصلاح حقوق بازنشستگان به مجلس

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال