اخبار اخبار سیاسی

ادامه هرج‌ومرج در فرودگاه منچستر + عکس

تبلیغات بنری


به گزارش صبح دوشنبه مجله توژال. کریس وودراف مدیرعامل این فرودگاه در گفت و گو با رسانه ها از لغو 20 درصد پروازهای روز یکشنبه به دلیل قطعی برق و انجام 40 درصد آن خبر داد. به گفته وی، مسئولان فرودگاه در تلاش هستند 40 درصد پروازهای برنامه ای را انجام دهند و مسافران را به مقصد برسانند. با این حال، به مسافران توصیه می شود قبل از عزیمت به فرودگاه با خطوط هوایی خود صحبت کنند.

فرودگاه منچستر صبح روز یکشنبه به دلیل قطعی برق در منطقه به مدت دو ساعت بدون برق بود و سیستم کنترل گذرنامه، حمل و نقل چمدان ها و سیستم بازرسی را دچار هرج و مرج کرد و در نتیجه مسافران گم شدند. بر اساس گزارش ها، پروازهای ترمینال اول و دوم فرودگاه به طور کامل لغو شده و ترمینال سوم نیز به تعویق افتاده است.

برق روز یکشنبه در فرودگاه برقرار شد، اما پروازها متوقف شد. مقامات فرودگاه بر لزوم ماندن مسافران در خانه و پیگیری آخرین وضعیت پرواز از خطوط هوایی خود تاکید دارند.

بسیاری از مسافرانی که پرواز را از دست دادند، انتقادات خود را با استفاده از هشتگ فرودگاه منچستر به شبکه های مجازی رساندند و نسبت به روند کند مسئولان فرودگاه اعتراض کردند. لیندسی میچل، مسافری که یک سال پیش به همراه خانواده اش قصد سفر به ترکیه را داشت، از وضعیت فعلی گلایه کرد و گفت که علی رغم توصیه های خطوط هوایی، وارد فرودگاه شده و منتظر پروازش بوده است. در همین حال، یکی دیگر از مسافران، هایدون لوئیس، گفت که پروازش به یونان پس از پنج ساعت تاخیر لغو شد.

هرج و مرج در فرودگاه منچستر ادامه دارد + عکس

هرج و مرج در فرودگاه منچستر ادامه دارد + عکس

هرج و مرج در فرودگاه منچستر ادامه دارد + عکس

گفته می شود برخی از پروازهای روز یکشنبه بدون حمل مسافر انجام شده است. در همین راستا شرکت هواپیمایی ایزی جت که پروازهای آن از ترمینال اول انجام می شود، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که تنها مسافرانی که چمدان دستی حمل می کنند مجاز به تردد هستند.

مقامات فرودگاه منچستر امیدوارند پروازها از روز دوشنبه به حالت عادی بازگردد. اما سرنوشت هزاران مسافری که روز یکشنبه پرواز را از دست دادند مشخص نیست.

فرودگاه منچستر سومین فرودگاه شلوغ انگلستان است که سالانه حدود 23 میلیون مسافر را جابجا می کند. این فرودگاه دارای سه ترمینال مسافربری و یک ترمینال باری است. مساحت آن 560 هکتار (1400 هکتار) است و به 199 مقصد پرواز دارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال