اخبار اخبار اقتصادی

اخطار بانک مرکزی به بانک‌ها درخصوص اعطای تسهیلات بدون اولویت‌

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، بانک مرکزی در بخشنامه شماره 03/119628 مورخ 7 مردادماه سال جاری به شبکه بانکی اعلام کرد:

وی افزود: اخیراً مشاهده شده است که برخی از بانک ها و مؤسسات اعتباری تبلیغات گسترده ای را با هدف نمایندگی حساب بانکی با بهره مندی از تسهیلات بل هوم یا ارائه اعتبار با نرخ سود ترجیحی به مشتریان انجام می دهند.
شایان ذکر است با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار ما و تقاضای زیاد برای دریافت تسهیلات بانکی، اولویت با بازپرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات مشمول حمایت خانواده، جوانان و مسکن است. قانون. قانون جهش تولید و غیره و هرگونه به تعویق انداختن تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت های فوق بی اساس و غیرقابل قبول است.

همچنین عملکرد آن بانک یا موسسه اعتباری در بازپرداخت تسهیلات بدهی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که نتایج حاکی از عملکرد نامناسب باشد، همراه با اعطای تسهیلات به شیوه صدرالعاشرا، اقدامات انتظامی و نظارتی مناسب انجام خواهد شد. در مقابل آن بانک یا موسسه اعتباری و اعضای هیأت مدیره.
تاکید می کنیم موضوع از تاریخ ابلاغ این بخشنامه جاری بوده است. لذا تقاضا می شود با توجه به مفاد بخشنامه شماره 96/149153 مورخ 1396/05/16 به کلیه واحدهای ذیربط آن بانک یا مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال