اخبار اخبار سیاسی

اختصاص بخشی از ۱۵ درصد اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها به هوش مصنوعی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. محمدعلی ذی الفجول امروز در حاشیه دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز APA که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با اشاره به نقش هوش مصنوعی در حوزه آموزش عالی، اظهار کرد: استفاده از فناوری مصنوعی. هوش در آموزش عالی می تواند بهره وری را در آموزش عالی افزایش دهد.

ذو الفجول گفت: هوش مصنوعی بر اساس داده‌های موجود در هر دانشگاه در بخش‌های مختلف دانشجویی با استفاده هدفمند از این داده‌ها می‌تواند نیازهای هدفمند جامعه دانشگاهی را برطرف کند، در حالی که هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا از قابلیت‌ها و قابلیت‌ها استفاده بهینه کنیم. استعدادهای جامعه و افراد دانشگاه

وزیر علوم فعالیت علمی در حوزه هوش مصنوعی را بازیگر دانست و گفت: خوشبختانه اخیرا انجمن هوش مصنوعی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده و می تواند در ایجاد اجماع برای فعالیت های علمی نقش داشته باشد. در زمینه هوش مصنوعی.

ذوالفجول پیگیری امور هوش مصنوعی را از وظایف معاونت علمی دانست و افزود: معاونت علمی نیز مسئولیت پیگیری امور مربوط به هوش مصنوعی را بر عهده دارد. در کشور ما اجماعی در مورد استفاده بهینه از هوش مصنوعی ایجاد شده است که باید با داشتن تخصص های لازم از جمله قابلیت های فیزیکی و برنامه نویسی، از این فناوری در مهندسی آینده، عمر مهندسی و استفاده بهینه از آن استفاده کرد. مزیت های نسبی توسط علم و فناوری کشف شد

وزیر علوم از تخصیص بودجه پژوهشی به حوزه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه مصوبه ای وجود دارد که بر اساس آن سازمان برنامه و بودجه موظف است 15 درصد از کل اعتبارات برنامه ای را برای این حوزه اختصاص دهد. دانشگاه ها به گروه تحقیقاتی که یکی از گروه های تحقیقاتی است که هوش مصنوعی است.

وی خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی یکی از فناوری هایی است که زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است و مهندسی آینده جهان را هوش مصنوعی تعیین می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال