اخبار اخبار سیاسی

اخبار سیاسی ۳۱ تیر؛ تاکید رهبر انقلاب بر تعامل سازنده مجلس با دولت

تبلیغات بنری


به گزارش صبح امروز روزنامه توژال رئیس و نمایندگان دوازدهمین جلسه شورای اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با حضور در حسینیه رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و در این دیدار با مسعود مازیکیان رئیس جمهور منتخب کشورمان که در انتخابات اخیر شورای اسلامی به عنوان نماینده مجلس دوازدهم انتخاب شده بود، دیدار کردند. در انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور داشت.

آیت الله خامنه ای وی در اولین دیدار با رئیس جمهور و نمایندگان مجلس دوازدهم ضمن تاکید بر اینکه پیروزی رئیس جمهور پیروزی همه ماست، باید از صمیم قلب به این امر ایمان داشته باشیم و افزود: یک صدا از سوی مردم. ” در مسائل مهم کشور باید شنیده شود.» جاهایی است که دولت، مجلس و مسئولان مختلف باید صحبت کنند، آنهایی که در دنیا گوش کرده اند تا نشانه های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند، ناامید می شوند؛ صدایشان باید شنیده شود.

مقام معظم رهبری همچنین خاطرنشان کردند که مجلس نباید موجب تنش در افکار عمومی مردم شود. تحریف و سلبی که گاه در برخی شوراها از سوی برخی نمایندگان مشاهده می کنیم; طبیعتا اکثر نمایندگان همواره به این اصول مهم و صحیح پایبند بوده اند، اما در مواردی برعکس آن رعایت می شد.

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود به موازینی که رئیس جمهور منتخب و مجلس باید رعایت کنند، پرداختند. تشکیل یک حکومت مذهبی، انقلابی و متشکل لازم به ذکر است که می توانید این لینک مرور

بعد از این جلسه محمد باقر قالیباف با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی .

همچنین مسعود پزشکیان وی با به اشتراک گذاشتن پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از لطف حضرت آقا صمیمانه سپاسگزارم. اکنون اعتماد مردم و حمایت شما از دولت ایران بزرگترین سرمایه همه ما برای دستیابی به موفقیت های آینده شده است و برای موفقیت ایران سخت تلاش خواهیم کرد. “یک صدا” برای ایران.

****

صبح امروز پیش از دیدار نمایندگان با رهبر انقلاب، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از سه هفته وقفه تشکیل جلسه داد و مسعود مازیکیان رئیس جمهور منتخب در این جلسه حضور یافت و بر کرسی نماینده خود در مجلس نشست.

لازم به ذکر است که طی سه هفته گذشته انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار شد و مسعود پیشیکیان نماینده دوازدهمین مجلس نمایندگان به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای اسلامی وی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به وضوح نشان داد که نظام جمهوری اسلامی به مشارکت مردم ایمان عمیقی دارد، خاطرنشان کرد که عدم تمایل بخش بزرگی از مردم به استفاده از حق رای خود است. نیز غیر قابل قبول واقعیتی که سیاستمداران باید بدانند، البته این موضوع ریشه های متفاوتی دارد و اهل تحلیل و تحقیق باید به آن بپردازند، اما تبعات آن بر نظام حکومتی و سرنوشت کلی جامعه آنقدر سنگین است که ما می توانیم. نمی توان به راحتی آن را نادیده گرفت.

محمد باقر قالیباف وی همچنین با تبریک حضور رئیس جمهور منتخب در جلسه امروز شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بیش از 4 دوره از حضور پزشکیان در شورای اسلامی می گذرد، گفت: آقایان پروتکل ها در صحن مجلس حضور یافتند. این یک ساختمان خوب و نزدیک به روحیه انقلابی است.»

در ادامه این جلسه مسعود پزشکیان وی گفت: امروز برای سلام و تشکر به مجلس نمایندگان آمدم و انشاالله دست به دست هم داده و مشکلات کشور را حل خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشم این است که پاسخگوی مردم باشم، افزود: ما اینجا هستیم تا مشکلات و گرفتاری های مردم را حل کنیم. مردم به ما اعتماد کردند و نباید فکر کنند که من “کسی” شدم. با رای مردم و با کمک شما و مسئولین تلاش خواهم کرد پاسخگوی نیازهای مردم باشم.

رئیس جمهور منتخب گفت: «مسلماً، هرکسی که می خواهد مسئول باشد، باید به نیازهای مردم پاسخ دهد. وصیت نامه حضرت علی علیه السلام را بارها خوانده ام و معتقدم که توصیه به تقوا دارد. تقوا از دیدگاه حدیث و قرآن حرکتی بدون خطا در اقتصاد و صنعت و کشاورزی است. تقوا اصلی ترین چیزی است که می تواند انسان را به هدفش برساند.

دکترها وی همچنین توضیحاتی در خصوص روند انتخاب و معرفی اعضای دولت چهاردهم به شورای اسلامی ارائه کرد و از افرادی در گروه های مختلف سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می کردند می توانند کمک کنند، خواستیم رزومه خود را ارسال کنند.

وی افزود: این رزومه توسط گروه های مختلف یعنی اصلاح طلبان، اصولگرایان و استقلالی ها بررسی می شود و در نهایت افراد مطرح می شوند و ما درباره آنها تصمیم می گیریم. ما افرادی را انتخاب خواهیم کرد که امتیاز بیشتری کسب کنند و بتوانند هماهنگ عمل کنند، اما کار دشواری است.

در حاشیه جلسه علنی امروز نمایندگان با رئیس جمهور منتخب عکس و فیلم یادگاری گرفتند.

****

جلسه شورای دولت بعدازظهر امروز به ریاست محمد مخبر رئیس جمهور برگزار شد و هر یک از اعضا گزارش عملکرد سه ساله خود را برای منطقه تحت مدیریت خود ارائه کردند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال