اخبار اخبار سیاسی

اخبار سیاسی ۲۷ شهریور؛ تشکر رهبری از کاروان المپیک و پارالمپیک

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، اعضای هیئت اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای وی در این دیدار بارزترین ثمره حضور ورزشکاران ایرانی در این رقابت ها را توانمندی ها و جلوه های درخشان «هویت ملی، سیاسی و دینی» ملت ایران دانست و از دیدار با وی ابراز خرسندی کرد. گروهی از عزیزترین و شریف ترین فرزندان ملت گفتند: با مدال ها و رفتارشان ملت را شاد کردی. من صمیمانه از شما، مربیان و همه شرکت کنندگان تشکر می کنم.

رهبر انقلاب آنها در بخشی دیگر از اظهارات خود به مسئولان برای برنامه ریزی استعدادیابی و کشف استعدادهای ورزشی در زمان مناسب در دوران تحصیل توصیه کردند و گفتند: توصیه بعدی توجه ویژه به رشته های مدال آور مانند کشتی و همچنین رشته های ورزشی است. بالا رشته ها و ورزش های ایرانی مانند دوومیدانی و چوگان.

قرار است شنبه هفته آینده – 31 شهریور سالروز میلاد پیامبر (ص) باشد. عوامل سیستم از جمله روسای قوای سه گانه، نمایندگان مجلس، 14 دولت و مسئولان قوه قضائیه به دیدار مقام معظم رهبری می روند که در آن فرماندهان نیروهای مسلح، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی. نیز حضور دارند.

در آغاز هفته وحدت، چهاردهمین نخست وزیر با جمعی از علما و شیوخ اهل سنت ایشان تشریف آوردند و ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) بزرگ ترین خیر، هماهنگی و اتحاد و خطرناک ترین شر را توصیف و توضیح دادند. این تفرقه و اختلاف است.

****

پیش از ظهر امروز و پس از زنگ اختتامیه تالار عمومی شورای اسلامی، رئیس جمهور در سالن مجلس وی با حضور و استقبال نمایندگان مواجه شد.

بر اساس سخنان یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس گفتگو با نمایندگان به مسائل اقتصادی و معیشتی و مهم ترین مسائل کشور پرداخت.

احمد نادری وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه غیررسمی امروز مجلس با رئیس جمهور، گفت: حضور آقای مزاکیان در مجلس مداخله جویانه بود و ایشان به برخی شبهات نمایندگان در خصوص نشست خبری دیروز خود پاسخ دادند.

مسعود پزشکیان وی در این دیدار با تاکید بر اینکه به طرح شعار وحدت بسنده نکردیم، افزود: معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در مقابل تهاجم خارجی در منطقه ایستادگی کنیم، باید وحدت شکل بگیرد، چه در داخل کشور. یا با اسلامگرایان. کشورها، و ما باید اختلافات را متوقف کنیم.

مشروح مهم ترین اخبار جلسه عمومی امروز (سه شنبه) 27 شهریور 1403 هجری قمری را در این گزارش می خوانید.

همچنین با توجه به اینکه در اواخر شهریور یا اوایل مهر هر سال، روسای جمهور کشورمان در مقاطع مختلف در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافته و نظرات و مسائل خود را بیان می کنند. مسعود پزشکیان یکشنبه 10 مهر 1403 شرکت می کند مجمع عمومی سازمان ملل متحد او روز سه شنبه سوم اکتبر به نیویورک سفر کرده و در این مجمع سخنرانی خواهد کرد.

سخنرانی در نشست جانبی مجمع عمومی با عنوان «رهبران آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفتگو با رهبران دینی، دیدار با مدیران رسانه‌ها و اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی از رهبران اروپایی، کشورهای آسیایی و اسلامی. از جمله برنامه های احتمالی رئیس جمهور ایران به نیویورک.

****

بانک مرکزی در جلسه نودمین کمیته ابتدایی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل تعدادی از بانک ها، متعهد شد تا پایان سال وام ازدواج را به تمامی واجدین شرایط بازپرداخت کند.

علی خزریان در توضیح این جلسه گفت: بانک مرکزی به تمامی پذیرفته شدگان نهایی متعهد است وام ازدواج و زایمان تا پایان سال از این تسهیلات بهره مند شوند. همچنین مقرر شد سامانه ثبت نام وام ازدواج از هفته آینده بازگشایی شود تا با برآورد دقیق درخواست های متقاضیان برای دریافت تسهیلات ازدواج، از تعلل و تعلل مردم جلوگیری شود.

تبلیغات بنری