اخبار اخبار تکنولوژی

احداث بزرگترین تاسیسات حذف کربن در جهان در کانادا

تبلیغات بنری


ساخت بزرگترین تاسیسات کربن زدایی جهان در کانادا

به گزارش مجله توژال؛ رهبران جهان با هم کار می کنند تا راه حل های کربن زدایی را برای دستیابی به اهداف انتشار خالص صفر تا سال 2050 اجرا کنند.

اکنون در توسعه دیگری، Deep Sky، توسعه دهنده کانادایی روش های حذف کربن، اعلام کرده است که قصد دارد اولین مرکز نوآوری و تجاری سازی حذف کربن در جهان را بسازد.

این آزمایشگاه که Deep Sky Labs نام دارد قرار است در یک مکان استراتژیک انتخاب شده در فاصله یک ساعت از شهر کلگری در مرکز آلبرتای کانادا ساخته شود. این شرکت می گوید که این شهر یک قطب نوظهور انرژی پاک خواهد بود.

تسهیلات حذف کربن به توسعه راه حل های حذف دی اکسید کربن (CDR) بسیار مقیاس پذیر، کم هزینه و کم مصرف اختصاص داده شده است.

Deep Sky Labs اولین پروژه چند فناوری در کانادا است که به کربن زدایی با درجه بالایی از یکپارچگی دست یافته است. همچنین این اولین پروژه تجاری جذب کربن مستقیم در کانادا است.

ساخت این مرکز نوآوری حذف کربن قرار است تا قبل از شروع زمستان به زودی آغاز شود و پیش بینی می شود این مرکز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

دیمین استیل، مدیر عامل شرکت دیپ اسکای، گفت: “من نمی توانم اهمیت اولین مرکز نوآوری و تجاری سازی در کربن زدایی و معنای آن برای کانادا و سیاره ما به عنوان یک کل را اغراق کنم.” این پروژه اولین پروژه در نوع خود در جهان است و به عنوان زمینه ای برای اثبات این صنعت نوپا می تواند به یک شرکت چند تریلیون دلاری در کانادا تبدیل شود.

محل ساخت و ساز این مرکز به وسعت پنج هکتار در یک پارک صنعتی متعلق به شهرداری در نزدیکی سایر پروژه های سبز برنامه ریزی شده، از جمله مزرعه خورشیدی و کارخانه تبدیل زباله به انرژی واقع شده است.

کار مهندسی و طراحی برای آزمایشگاه های کربن زدایی در حال حاضر با مشارکت یک شرکت مهندسی به نام BBA در حال انجام است.

جذب 30 هزار تن کربن در 10 سال

این تاسیسات قادر خواهد بود سالانه 3000 تن دی اکسید کربن یا 30000 تن کربن را طی یک دهه از طریق 10 فناوری مختلف جذب کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که فضایی را برای توسعه آینده اختصاص خواهد داد.

تاسیسات Deep Sky Labs همچنین امکان آزمایش فناوری های جدید برای مبارزه با انتشار کربن را فراهم می کند. به عنوان مثال، مفاهیم مختلف برای جذب مستقیم کربن هوا (DAC) می تواند به طور همزمان مورد مطالعه قرار گیرد.

این شرکت در بیانیه رسمی اعلام کرد ماهیت تکنولوژیکی تاسیسات کربن زدایی خطرات تحویل و عملیاتی را کاهش می دهد و در عین حال صنعت را سرعت می بخشد.

در رویکرد اول، هدف مرکز رسیدگی به تاخیرهایی است که پروژه‌های کربن‌زدایی جهانی اغلب از آن رنج می‌برند.

هشت فناوری جذب کربن مستقیم جوی (DAC) به همراه ابزارهای استاندارد برای جمع‌آوری داده‌های عملیاتی، قرار است در آزمایشگاه‌های Deep Sky مستقر شوند.

تاسیسات حذف کربن مجهز به فناوری برتر برای جذب مستقیم کربن از هوا هستند

این شرکت گفت ماشین‌های مورد استفاده در این پروژه در طول سال در شرایط آب و هوایی خاص کانادا آزمایش و بهینه‌سازی می‌شوند و قبل از شروع عملیات تجاری اعتبارسنجی می‌شوند.

دیپ اسکای افزود که نرم افزار خود Deep Sky تمام داده های عملیاتی را برای سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه برای شرکای فناوری و در کل صنعت ردیابی و اندازه گیری می کند.

فن‌آوری‌های مورد استفاده در این تأسیسات به انرژی‌های تجدیدپذیر و اعتبارات کربن برای اعتبارات کربن قانونی دسترسی کامل خواهند داشت.

ترکیبی از فناوری‌های موجود در این مرکز، نوآوری‌های پیشرو در زمینه کربن‌زدایی را ارائه می‌کند.

مدیرعامل دیپ اسکای گفت: «ما در تلاش هستیم تا کربن زدایی را افزایش دهیم و این اولین تأسیسات نشان دهنده گام بزرگی برای سلامت سیاره و اقتصاد ما است.

وی افزود: مفتخریم در کمتر از یک سال این تاسیسات را از طرح مفهومی به ساختار عملیاتی تبدیل کنیم و کیفیت و سرعت را در اولویت قرار دهیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال