اخبار اخبار سیاسی

اجرای پروژه آبرسانی در خراسان شمالی از سوی نیروی زمینی سپاه

تبلیغات بنری


به گزارش سردار محمد پاکپور کارشناس اقتصادی ایران، در مراسم بهره برداری از پروژه آبرسانی قدیم خراسان شمالی جلجا که با مشارکت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد، اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر انجام ماموریت بزرگ و حساس به صورت شبانه روزی، پاسداری از امنیت کشور و مردم آن و گسترش مشارکت جهادی را برای خود افتخاری می داند. در توسعه و سازندگی کشور

وی افزود: علاوه بر انجام ماموریت مهم و بزرگ حفظ امنیت کشور در طبقات مختلف و جغرافیای وسیع آن، روند مشارکت نیروی زمینی در توسعه و سازندگی کشور افزایش یافته است. منبسط.

پاکپور تصریح کرد: یکی از بزرگترین ابعاد مبارزه با دشمن خدمت به مردم است چرا که دشمن هر جنایت و اقدامی را انجام داد تا جلوی پیشرفت این ملت را بگیرد و جان آنها را تحت فشار قرار دهد اما هر بار چیز جدیدی دریافت می کند. شرم و شکست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی آن در کنار انجام سایر وظایف زیربنایی از هیچ امکان و پتانسیلی برای خدمت به مردم و کمک به پیشرفت کشور دریغ نکرده اند. مشارکت در جهاد آبرسانی به مناطقی که از کمبود آب یا کمبود آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند، یکی از موضوعات مهم در فهرست کارهای سپاه است.

وی با بیان اینکه در راستای تلاش های فراوان سپاه پاسداران برای تامین آب، آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا در استان های مختلف هدف قرار گرفت و تاکید کرد: سهم نیروی زمینی به 3 هزار روستا می رسد. تاکنون عملیات آبرسانی انجام شده است. این عملیات در 700 روستا در صعب العبورترین مناطق جغرافیایی کشور انجام شد. از 90-95٪.

همانطور که سردار حسن زاده جانشین قرارگاه سازندگی نیروی زمینی سپاه در این مراسم در سخنانی گفت: با استفاده از فازهای اول و دوم این پروژه بیش از 9 هزار نفر از جمله اهالی روستاهای محمد بهره مند شده اند. عواد، مهمت آباد، شاتوت، یموک، کوه قلعه، چاگان، کاریز، کلات اله قلی، کوهنی گلجه، مهمت بردی، ساخلی ایلمان، چبلی، چورسو و یارچلی از برکات و فواید آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: در نهضت آبرسانی به روستاها و نقاطی که با کم آبی مواجه هستند، شاهد مشارکت همه جانبه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و تمامی تعهدات مربوط به این پروژه به موقع انجام می شود.

سردار قربان محمد اشعری فرمانده قرارگاه منطقه ای سمعان الائمه نیز به ویژگی های اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح با استفاده از تیپ گوادعلیمی خراسان شمالی به قرارگاه منطقه ای سمعان الائمه واگذار شد. در حالی که پیمانکار قبلی به دلیل سختی راه آن را رها کرده بود، اما با کار جهادی این پروژه در کمترین زمان، کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به مرحله بهره برداری رسید.

وی افزود: برای این پروژه بیش از 23 میلیارد تومان در قالب احداث 3 ایستگاه پمپاژ، دو مخزن به ظرفیت 250 متر مکعب، 20 حوضچه، 6 هزار و 738 متر خط مواصلاتی و بیش از 330 متر محوطه سازی هزینه شد.

به گزارش توژال، با استفاده از این طرح بیش از 4000 نفر از ساکنان روستاهای دارای تنش آبی در شهرهای مانه و سلاقان در خراسان شمالی در مدار آب شرب پایدار قرار گرفتند.

فاز دوم این طرح با مشارکت ستاد منطقه ای حراست کل کشور با نام مجتمع پرسیسو در شهرستان راز و جرجلان در حال اجراست که به زودی به بهره برداری می رسد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال