اخبار اخبار فرهنگی

اجرای اثر یک آهنگساز معاصر ایرانی در اپرای مارینسکی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، علی در روز پنجشنبه – 5 اکتبر (26 سپتامبر) – همراه با سمفونی شماره 9 شوبرت (آهنگساز اتریشی) و کنسرتو ترومپت آراتونیک (ارمنی) برای نوزدهمین بار در فصل هنری 2024-2025 قرار گرفت. آهنگساز)، کنسرتو برای «هارپ اجرا خواهد شد» از امیر مهیار تاور شیپور (آهنگساز ایرانی)؛ این قطعه قبلا در لندن توسط علی دراری برای ناکسوس اجرا و ضبط شده بود.

علی دراری پس از اولین اجرای خود در چهارمین فصل هنری حضورش در اپرای ماریینسکی، کنسرتو پیانو و سمفونی شماره 5 چایکوفسکی را با ارکستر سمفونیک استانبول در 11 اکتبر و سمفونی شماره 5 آنتونی بروکنر را با ارکستر سمفونیک اپرای ماریینسکی اجرا کرد. در 17 نوامبر با ارکستر سمفونیک پکن، چایکوفسکی، رومئو و ژولیت، و سمفونی شماره 9 شوبرت و پیشوای شیرین ادوارد گریک، 24 نوامبر با ارکستر فیلارمونیک هانکزو، سمفونی شماره 5 بروکنر، 30 نوامبر سمفونی شماره 9 شوبرت، 7 دسامبر با ارکستر سمفونیک ووهان، “راهپیمایی اسلاوی” چایکوفسکی، برای ارکستر ارکستر زهی چایکوفسکی و سمفونی شماره 5 توسط چایکوفسکی، 13 دسامبر با ارکستر سمفونیک جوانان چین در Stympho Serenade و Stympho Serenade. 6 توسط چایکوفسکی، 24 ژانویه با ارکستر سمفونیک اپرای ماریینسکی “چنین گفت زرتشت” اثر ریچارد اشتراوس و سمفونی شماره 2 راخمانینوف، 21 مارس با سمفونی ارکستر اپرای ماریینسکی، “جشن روز نو ایرانی”، کنسرتو دو سیم از علی شهرزاده درباری و کورساکوف، 23 مه با سمفونی شماره 4 بتهوون ارکستر اپرای ماریینسکی با نواختن سمفونی شماره 4 چایکوفسکی.

برای اولین بار در فصل هنری 2021-2022، علی دراری (آهنگساز و رهبر ارکستر بین المللی ایرانی) به دعوت والری گرگیف، مدیر کل هنری اپرای ماریینسکی، برای اجرای دو اثر از مشهورترین آهنگسازان روسی شوستاکوویچ و کورساکوف دعوت شد. به اپرای مارینسکی و سپس از این اجرا به عنوان یک مهمان مکرر اپرای مارینسکی منصوب شد.

مدیر هنری سابق ارکسترهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و پراگ تا کنون آثار مختلفی از آهنگسازان مشهور جهان به ویژه آهنگسازان روسی و شرقی اجرا کرده است و برای اجرای آن از زرتشت و امین غفاری برای اجرای نوحه خان به این گروه هنری دعوت کرد. برای ویولن و ارکستر).

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال