اخبار اخبار اقتصادی

اتمام ۱۱۶۴ پروژه نیمه تمام از طریق منابع مالیاتی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، «طرح تخصیص مالیات» روز چهارشنبه 13 مرداد 1403 به منظور همگانی کردن اقتصاد به طور رسمی رونمایی شد. به گفته سیاستگذاران، مسئولان اقتصادی و کارشناسان مالیاتی، طرح مذکور مشوقی برای مودیان بوده و این احساس را در آنان ایجاد می‌کند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه‌های «ملی» و «منطقه‌ای» ایفای نقش کنند.

در این خصوص آقای محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح «نظیر مالیاتی» به عنوان یکی از طرح های تحول آفرین نظام مالیاتی کشور برای سال 1403 هجری قمری به معنای وسیع آن معرف امکان تخصیص مالیات های پرداختی به طرح های ملی و منطقه ای توسط مودیان و تکمیل این طرح ها و پاسخگویی به یکی از مطالبات مودیان در اعلام محل هزینه و استفاده بهینه و عملیاتی از درآمدهای مالیاتی جدی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که مودیان چگونه می توانند در سامانه برچسب گذاری مالیاتی شرکت کنند، گفت: مودیان مالیاتی را که پرداخت می کنند با تخصیص آن به طرح ها یا پروژه های اولویت دار ملی و منطقه ای با ارسال فرم تبصره ماده 100 تعیین می کنند. به این ترتیب در تدوین و اجرای طرح های سازنده در حوزه هایی مانند بهداشت، درمان، آموزش، راه، حمل و نقل و … مشارکت موثری خواهند داشت.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص امکان مشاهده اسامی مودیان در کنار طرح های انتخابی خود هنگام ارسال فرم نظر ماده 100 یا خیر؟ وی تصریح کرد: افرادی که برای مشارکت در اجرا و راه اندازی طرح ها یا طرح های منتخب تعیین شده اند در صورت موافقت اسامی آنها منتشر می شود. بر اساس بررسی ها، مشارکت مودیان مالیاتی در تکمیل پروژه های عمرانی می تواند نگرش آنها را نسبت به هزینه های مالیاتی و مالیات های منطقه ای عادلانه بهبود بخشد.

وی در پاسخ به این سوال که منابع به پروژه های عمرانی چگونه تخصیص می یابد؟ وی خاطرنشان کرد: طرح ها و پروژه ها از بین تمامی استانداری ها بر اساس کنترل های قانونی و در چارچوبی مشخص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می شود شرط اساسی در انتخاب طرح ها و پروژه ها این است که داشته باشند تا حداکثر منافع عمومی به دست آید و تا پایان سال با منابع مورد مطالعه تکمیل و اجرا شود.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس آیین نامه اجرایی هیات وزیران، مبالغ تخصیصی مودیان به طرح ها را به صورت سیستمی به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ می کند و سازمان برنامه نیز مراتب را حداکثر به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام می کند. بیش از یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه ها و تخصیص بودجه.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تعداد مؤدیانی که از ابتدای اجرای طرح تا 23 مرداد در این طرح مشارکت داشته اند، گفت: تاکنون بیش از 300 هزار مؤدی، هزار و 891 طرح و طرح را در قالب «ماده 100» ارائه کرده اند. اظهار نظر» را انتخاب کرده اند تا مالیاتی را که خودشان می پردازند تخصیص دهند.

سبانیان در پاسخ به تعداد طرح‌های منتخب مودیان گفت: از میان طرح‌های منتخب، یک هزار و 164 طرح از محل پرداخت مالیات مودیان تامین مالی شده و حداکثر تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه ها، طرح ها و سایر منابع ناتمام سازمان برنامه و بودجه کشور نیز از محل درآمدهای مالیاتی این بخش تامین و تکمیل می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال