اخبار اخبار اقتصادی

آغاز عصر بدون گاز/ تهران به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند

تبلیغات بنری


آغاز دوران بدون گاز/ تهران به سمت برقی شدن پیش می رود
به گزارش مجله توژال؛ علی رضا زاکانی در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بهبود مصرف و بهره وری انرژی در ایران گفت: خرید 5 هزار و 255 دستگاه اتوبوس که اکثر آنها برقی هستند، یکی از اقدامات شهرداری تهران برای کاهش مصرف انرژی و کمک به کاهش هوا است. آلودگی

وی با اشاره به اینکه تهران در سال گذشته تنها شاهد 10 روز هوای پاک و 119 روز هوای ناسالم بود، گفت: سه هزار و 500 اتوبوس برقی خریداری کردیم که 1000 دستگاه آن از شرکت های داخلی و مابقی از خارج از کشور بود.

شهردار تهران ادامه داد: 78 هزار تاکسی در تهران تردد می کنند که بیش از 50 درصد آنها فرسوده هستند و برای نوسازی آنها تلاش جدی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تهران برای کاهش ترافیک نیاز به اصلاح 98 تقاطع در بزرگراه های فعلی دارد، گفت: تهرانی ها روزانه به طور متوسط ​​783 کیلومتر تردد می کنند که با بهسازی این تقاطع ها این تعداد به 53 کیلومتر کاهش می یابد.

زاکانی گفت: تا کنون 29 تقاطع اصلاح شده و امسال 26 تقاطع اصلاح می شود. در صورت اجرای این تعمیرات تقاطع ها، مصرف روزانه بنزین در تهران یک میلیون لیتر کاهش می یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه تامین انرژی همزمان شهرها با برق و گاز صحیح نیست، گفت: با توجه به خطرات ناشی از زلزله احتمالی تهران، برنامه بلندمدتی برای برق رسانی به تهران و شهر داریم. گاز زدایی از این شهر را آغاز کرده ایم/ خبرگزاری صدا و سیما

تبلیغات بنری