اخبار اخبار سیاسی

آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه شنبه در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: برنامه هسته ای و تاسیسات ایران تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است. . بازرسان آژانس امن هستند و به کار حیاتی خود ادامه می دهند.

وی افزود: من خواستار احتیاط و خویشتن داری در برابر اقداماتی هستم که ایمنی و امنیت مواد هسته ای و سایر مواد رادیواکتیو را به خطر می اندازد.

ایران روز اول اکتبر (10 مهر) به اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران در مرداد ماه گذشته پاسخ داد. وداح صادق 2 در 19 آذر به این موضوع پاسخ داد که نقض حاکمیت ملی ایران است. ایران تایید کرده بود که این پاسخ نظامی مشروع در چارچوب ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و برای دفاع از منافع ملی انجام شده است.

ایران قبل از عملیات صادق 2 به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در فروردین ماه و شهادت سردارانی چون سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی از جمله فرماندهان، پاسخ داد. جانبازان، پیشکسوتان سرافراز دفاع مقدس، مستشاران و افسران ارشد ارتش ایران در سوریه و پنج افسر همراه، عملیات عهد واقعی را جشن گرفتند.

در پی عملیات صادق 2، سران رژیم صهیونیستی ضمن ادعای “انتقام” عملیات مشروع ایران، احتمال حمله به تاسیسات هسته ای و نفتی ایران را مطرح کردند.

در همین راستا، قرارگاه پدافند هوایی ایران صبح امروز (شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علیرغم هشدارهای قبلی مقامات جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدام تنش آفرینی، انهدام مراکزی، ارتش به استان های تهران، خوزستان و ایلام حمله کرد و در حالی که سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور موفق به دفع این اقدام تهاجمی شد، خسارت های محدودی به برخی نقاط وارد شد. که در دست بررسی است.»

این حمله منجر به شهادت 4 تن از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

مقامات ایرانی پیشتر هشدار داده بودند که هرگونه اقدام تهاجمی بیشتر رژیم صهیونیستی و متحدانش در پاسخ به عملیات صادق 2 با پاسخ جدی و مشروع ایران برای دفاع از امنیت ملی این کشور مواجه خواهد شد.

تبلیغات بنری