اخبار اخبار تکنولوژی

آخرین آمار از میزان رشد تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، امروز عصر سکوها و تاثیرگذاری آنهاست که عمق استراتژیک کشورها را مشخص می کند و گاه از قابلیت های این فضا برای حاکمیت غفلت شده است.

با مروری بر سال های گذشته می بینیم که رشد و توسعه سکوهای داخلی و نوعی خروج از سیطره تریبون های خارجی در آغاز کار دولت سیزدهم نویدی مهم تلقی می شد. اما شاید یکی از مهم ترین اقداماتی که در توسعه پلتفرم های محلی و افزایش تعداد کاربران آن تاثیر زیادی داشت، مقررات حمایت از کسب و کار آنلاین در پاییز 1401 هجری شمسی باشد که در آن مشوق ها و امتیازات توسعه در نظر گرفته شد. از پلتفرم های اصلی.

پس از این سازماندهی و افزودن امکاناتی مانند تماس تصویری و اتصال، تعداد کاربران آن افزایش یافته است که نشان از موفقیت پلتفرم های محلی دارد. وفی هذا الصدد، وباعتبار أن الحکومه الـ13 تقضی أیامها الأخیره، قدم المسؤولون توضیحات حول آخر الأوضاع والدعم المقدم فی هذا الصدد.

به عنوان مثال، عیسی زربور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – اخیراً اعلام کرد که وزارت ارتباطات در این سال‌ها بسترهای داخلی داشته و کاری که باید انجام دهند این است که زیرساخت‌های پردازش و ذخیره‌سازی را فراهم کنند.

به گفته وی، نزدیک به 1000 خدمتکار برای آنها فراهم شده و حتی به سمت ایجاد مرکز داده دوم برای آنها حرکت کرده اند.

البته او در اظهارات اخیر خود به افزایش تعداد کاربران پلتفرم محلی نیز اشاره کرده است. وفی الجلسه العامه الأخیره للمجلس الإسلامی، أکد زاربور: الیوم، زاد عدد المستخدمین النشطین على المنصات المحلیه بأکثر من خمس إلى عشر مرات؛ به عنوان مثال تعداد کاربران برنامه پیام رسان به بیش از 30 میلیون و 500 هزار فعال رسیده است و حضور مردم در این پلتفرم های داخلی 10 برابر شده است.

وزیر ارتباطات معتقد است پلتفرم‌های محلی ما امروز توانایی ارائه خدمات به ۱۰۰ میلیون کاربر در برنامه‌های مکاتبه‌ای محلی را دارند، اما در گذشته آرزوی برخی مسئولان بود که تعداد کاربران برنامه‌های مکاتبه‌ای محلی به ۲۰ میلیون کاربر برسد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال