اخبار اخبار تکنولوژی

آجرهای فضایی برای ساخت و ساز روی ماه

تبلیغات بنری


آجرهای فضایی برای ساختن روی ماه

به گزارش سایت توژال، دانشمندان ایده جدیدی برای ساخت آجر برای پایگاه های قمری آینده ارائه کرده اند و ممکن است به زودی عموم مردم بتوانند آن را ببینند.

به گفته اسپیسی. زمانی که محققان ESA در حال کار بر روی طرح‌های بالقوه برای ساختن زیستگاه‌ها، سکوهای پرتاب و سایر سازه‌ها برای فضانوردان برای استفاده در ماه به عنوان بخشی از برنامه Artemis ناسا بودند، با مجموعه لگو مواجه شدند که برای آنها بسیار الهام‌بخش بود.

آنها با استفاده از قطعات پلاستیکی متمایز به عنوان مدل، از چاپگرهای سه بعدی برای ایجاد قالب های ساخته شده از شهاب سنگ ها استفاده کردند.

آیدان کاولی، مدیر علمی ESA گفت: “گروهم و من عاشق ساختمان های خلاقانه هستیم، و ما این ایده را داشتیم که ببینیم آیا می توان گرد و غبار فضایی را به آجری شبیه لگو تبدیل کرد.” ما می توانیم روش های مختلف ساخت و ساز را آزمایش کنیم. نتیجه شگفت‌انگیز بود و اگرچه ممکن است آجرها کمی خشن‌تر از حد معمول به نظر برسند، اما نکته مهم این است که هنوز کار می‌کنند و ما را قادر می‌سازند تا طرح‌های خود را اجرا و آزمایش کنیم.

آجر فضایی ESA به مدت سه ماه از 24 ژوئن در فروشگاه‌های لگو در آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، استرالیا و همچنین در جاذبه‌های خانه LEGO در بیلوند دانمارک در دسترس خواهد بود.

آجرهای فضایی برای ساختن روی ماه

کاولی گفت: “هیچ کس تا به حال سازه ای روی ماه نساخته است.” بنابراین نه تنها باید بررسی کنیم که چگونه ساخته شده اند، بلکه باید از چه چیزی ساخته شده اند، زیرا نمی توانیم هیچ ماده ای را با خود به ماه ببریم.

هنگامی که در ماه هستید، منبع طبیعی مورد استفاده سنگ سنگ است. سنگلیت لایه ای از سنگ و غبار است که سطح ماه را پوشانده است. مقدار محدودی سنگ سنگ روی زمین وجود دارد که توسط ماموریت های آپولو آمریکایی، سه ماموریت روباتیک لونا روسیه و کاوشگر Chang'e 5 چینی به زمین آورده شده است.

ماموریت Chang'e-6 چین همچنین قرار است اولین نمونه جمع آوری شده از سمت دور ماه را در 25 ژوئن یا حوالی آن بازگرداند.

به عنوان یک ماده سنگ‌سنگ مانند، تیم ESA از گرد و غبار یک شهاب‌سنگ 4.5 میلیون ساله استفاده کرد که به یک پلیمر پلی‌لاکتیدی زیست تخریب‌پذیر شبیه سنگ سنگی قمری اضافه شد تا ماده اولیه چاپگرهای سه بعدی را تشکیل دهد.

آجرهای فضایی برای ساختن روی ماه

با تکمیل آزمایشات ساختاری، ماژول های ساخت فضایی ESA ماموریت جدیدی را آغاز کرده اند. دانیل میهان، رئیس گروه LEGO گفت: “الهام بخشیدن به سازندگان آینده در مورد نحوه ساخت آجرها می تواند به حل مشکلات فراتر از این سیاره کمک کند.” امیدواریم این پروژه کودکان را تشویق کند تا پناهگاه های فضایی خود را بسازند.

آژانس فضایی اروپا در حال همکاری با ناسا برای مدیریت برنامه آرتمیس است که هدف آن بازگرداندن انسان به ماه برای اولین بار از زمان ماموریت آپولو در 50 سال پیش است. این دو آژانس فضایی به همراه کانادا، ژاپن، امارات متحده عربی و 22 کشور عضو آژانس فضایی اروپا از ساخت دروازه قمری حمایت می کنند. دروازه قمری سکویی در مدار ماه است که به فضانوردان اجازه می دهد در قطب جنوبی ماه فرود بیایند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال