اخبار اخبار تکنولوژی

آب و هوای شهرتان در سال ۲۰۸۰ را اکنون تجربه کنید

تبلیغات بنری


اکنون آب و هوای شهر خود را در سال 2080 تجربه کنید

به گزارش مجله توژال؛ یک برنامه وب تعاملی نشان می دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی باعث می شود مکان های سراسر جهان به نظر برسد که به خط استوا نزدیک می شوند. تأثیرات تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان احساس می شود، اما چه تأثیری بر احساس شما نسبت به شهرتان خواهد داشت؟

یک برنامه تعاملی از مرکز علوم محیطی دانشگاه مریلند به کاربران این امکان را می دهد که 40581 مکان و 5323 منطقه در سراسر جهان را کاوش کنند تا نمونه ای از آب و هوای آینده شهر خود و تصویر قابل اعتمادی از آنچه در آینده اتفاق می افتد بیابند.

احتمالاً قبلاً این تغییرات را در جایی که زندگی می کنید دیده اید و از خود می پرسید: آب و هوای آینده در جایی که من زندگی می کنم چگونه خواهد بود؟ تابستان چقدر گرم خواهد بود؟ آیا هنوز در زمستان برف می بارد؟ اگر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش کنیم، اوضاع تغییر خواهد کرد؟ این نرم افزار به ارائه پاسخ به این سوالات کمک می کند.

به عنوان مثال، اگر در واشنگتن دی سی زندگی می کنید، باید به شمال لوئیزیانا سفر کنید تا دریابید که آب و هوا در واشنگتن دی سی در سال 2080 چگونه خواهد بود. انتظار می رود دمای تابستان در 50 سال آینده 11.5 درجه فارنهایت گرم شود. اگر در شانگهای چین زندگی می کنید، باید به شمال پاکستان سفر کنید تا در سال 2080 آب و هوای شانگهای را تجربه کنید.

پروفسور متیو فیتزپاتریک می گوید در 50 سال آینده، شهرهای نیمکره شمالی در شمال بسیار شبیه شهرهای جنوبی خواهند بود. همه چیز از نظر آب و هوایی به سمت استوا در حال حرکت است. هرچه به خط استوا نزدیک‌تر شوید، گزینه‌های آب و هوایی کمتر و سازگارتر در مکان‌هایی مانند آمریکای مرکزی، جنوب فلوریدا و شمال آفریقا وجود دارد. نمی توان گفت که این مکان ها در آینده چگونه خواهند بود.

به عنوان مثال، طبق پیش بینی این اپلیکیشن، تابستان در شیراز در سال 2080 حدود 10 درجه سانتیگراد گرمتر از دمای فعلی و زمستان هشت درجه گرمتر خواهد بود. آب و هوای شیراز در سال 2080 همانند حال و هوای شهر دوگنبدان در استان کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

فیتزپاتریک، بوم شناس فضایی، از نقشه برداری آنالوگ آب و هوا استفاده کرد، روشی آماری که آب و هوای آینده پیش بینی شده را در یک مکان با آب و هوای فعلی در مکان دیگر مطابقت می دهد تا درک بهتری ارائه دهد.

از آنجایی که پاسخ به این سؤالات به چگونگی تغییرات آب و هوا و ماهیت دقیق آن تغییرات نامشخص است، این برنامه نتایجی را برای سناریوهای انتشار زیاد و کم و همچنین برای بسیاری از مدل‌های مختلف پیش‌بینی آب و هوا ارائه می‌دهد.

اولین سناریویی که کاربران می‌توانند به آن نگاه کنند، سناریویی شبیه به مسیر فعلی ما است که انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار بالایی را فرض می‌کند و سیاره ما در مسیر گرمایش 9 درجه فارنهایت تا پایان این قرن قرار دارد. این سناریو نشان می دهد که زمین گرمتر از میلیون ها سال گذشته است. سناریوی دوم مشابه چیزی است که اگر کشورها از اهداف توافقنامه آب و هوای پاریس پیروی کنند، کره زمین شاهد آن خواهد بود. بر اساس این سناریو، سیاره زمین با کاهش فوری و شدید انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از انسان و افزایش دما حدود سه درجه فارنهایت مواجه است.

فیتزپاتریک می گوید: «امیدوارم این به مردم کمک کند تا مقیاس تأثیرات و دلیل نگرانی دانشمندان را بهتر درک کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال